W Chinach powstają dwa nowe promy towarowo-pasażerskie dla Finnlines. Pierwszy z nich został właśnie zwodowany, zaś na budowie drugiego położono stępkę.
Budowane w stoczni China Merchants Jinling ro-paxy klasy Superstar noszą już imiona Finnsirius i Finncanopus. Będą docelowo kursować z Finlandii (Naantali) do Szwecji (Kapellskär) i na Wyspy Alandzkie (Långnäs). Do eksploatacji mają trafić w 2023 roku.
Każdy z nowych promów będzie mógł pomieścić około 300 pojazdów ciężarowych, 200 osobowych i 1100 pasażerów. Statki będą mierzyć 235 metrów długości i wykorzystywać najnowsze technologie.
– Ro-paxy Superstar będą większe od istniejącej klasy Star i będą flagowymi statkami Finnlines zarówno pod względem wielkości, jak i technologii – powiedział Antonio Raimo, menadżer linii w Finnlines.
Dwa nowe Superstary będą miały o 20 procent większą ładowność niż
wspomniane statki klasy Star. Finnsirius i Finncanopus mają mieć także
323 wygodne kabiny, duże przestrzenie ogólnodostępne i oferować
unowocześnione usługi na pokładzie. Zgodnie z nowymi normami, statki
maja być wyposażone w technologie redukcji emisji, możliwość ładowania z
lądu, systemy odzyskania ciepła odpadowego, smarowania powietrzem oraz
oczyszczania wód balastowych. Oba będą miały tonaż brutto rzędu 64 600
ton i nośność 11 500 ton.
Wodowanie Finncanopus zaplanowano na
styczeń 2023. Oba statki mają być dostarczone armatorowi kolejno w 3. i
4. kwartale przyszłego roku. Jednostki powstają w ramach wdrożonego
przez Finnlines programu nowych budów wartego 500 milionów euro. W jego
ramach zbudowano także trzy hybrydowe ro-rowce, które już pływają w
regularnym serwisie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów