Stena Estelle, nowy prom Stena Line, wejdzie na linię Gdynia-Karlskrona w niedzielę 4 września.
Nowy prom Stena Line, 240-metrowa jednostka klasy E-Flexer, swój inauguracyjny rejs na docelowej linii Gdynia-Karlskrona rozpocznie w niedzielę 4 września.
Jak informowaliśmy wczoraj, Stena Estelle jest już w Trójmieście. Prom przechodzi właśnie ostatnie przygotowania do rozpoczęcia regularnego serwisu w Stoczni Remontowa w Gdańsku, dokąd przypłynął ze stoczni w Chinach, zabierając po drodze ładunek, który zjechał z ładowni w Niderlandach. Pierwsze wyjście Stena Estelle planowane jest na 4 września o 21:00 z Gdyni, a rozkład rejsów nowego statku jest już dostępny do rezerwacji.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy zaprezentować nowy prom Stena Estelle, który rozszerzy naszą ofertę zarówno dla klientów frachtowych, jak i pasażerów. Ten zupełnie nowy statek jest najnowocześniejszym w naszej flocie i nie ma sobie równych pod względem pojemności, wydajności i usług. Dzięki takim nowym promom jak Stena Estelle oraz jej bliźniacza jednostka Stena Ebba, która do Polski zawita w listopadzie tego roku, otwieramy nowe możliwości nie tylko dla rozwoju naszej firmy oraz linii Gdynia-Karlskrona, ale także dla rozwoju biznesów naszych klientów w tej części Europy – powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
Stena Estelle oraz bliźniaczy drugi statek, Stena Ebba, to dwa największe promy typu E-Flexer, jakie dotąd zbudowano. Każdy z nich ma długość 240 metrów, oferuje 263 kabiny, miejsce dla 1200 pasażerów oraz pojemność ładunkową wynoszącą 3600 metrów. Nowe statki zapewnią zwiększenie przepustowości trasy Gdynia-Karlskrona w odpowiedzi na wzrost zapotrzebowania klientów na przewozy w rejonie południowego i wschodniego Bałtyku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów