Nowy prom Stena Line, Stena Estelle, który będzie operował między Gdynią a Karlskroną, jest już w Polsce. Póki co jednak czeka w stoczni.
Stena Estelle to nowo wybudowany prom klasy E-Flexer, którą przewoźnik wprowadza do swojej floty. Są to jednostki dłuższe i spełniające nowoczesne normy. Stena Estelle będzie pływać z nowego terminala promowego w Gdyni do Karlskrony i na linię wejdzie prawdopodobnie jeszcze przed końcem wakacji. Statek jest już w Polsce – przypłynął 14 sierpnia prosto ze stoczni z Chin, ale z ładunkiem.
Przewoźnik postanowił wykorzystać dziewiczy kurs Stena Estelle, żeby przewieźć ładunek. Na prom załadowane zostały w Zjednoczonych Emiratach Arabskich maszyny budowlane i autokary, które zostały wyładowane w holenderskim Vlissingen. Następnie jednostka przypłynęła na Bałtyk – najpierw do Karlskrony, a następnie do Gdańska, gdzie w Gdańskiej Stoczni Remontowej przechodzi ostatnie przygotowania do wejścia na właściwą linię.
Niedługo później, bo do końca roku, na tę samą linię ma wejść także drugi E-Flexer – Stena Ebba.
Mając długość 240 metrów, Stena Ebba i Stena Estelle są o 36 metrów dłuższe od pozostałych trzech E-Flexerów – Stena Edda, Stena Embla i Stena Estrid – eksploatowanych przez Stena Line. Dwa nowe E-Flexery mają pojemność frachtową 3600 metrów i zapewniają miejsce dla 1200 osób. Są doskonale wyposażone, aby sprostać coraz większemu zapotrzebowaniu na transport towarów i pasażerów pomiędzy Polską a Szwecją. Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer, Stena Ebba i Stena Estelle mają zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia ich wydajności. Są to także jednostki, które w przyszłości mogą być przystosowane do zasilania paliwem alternatywnym.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries