Firma SFK (Schlepp und Fährgesellschaft Kiel), będąca m.in. operatorem promów w Kilonii, ma w swojej flocie już drugą całkowicie elektryczną jednostkę.
Prom Wellingdorf został oficjalnie ochrzczony przez przewoźnika 22 sierpnia. Jest to bliźniacza jednostka do pierwszego całkowicie elektrycznego promu Düsternbrook, który SFK odebrała w 2021 roku. Oba statki mierzą po blisko 25 metrów długości i ponad 7 metrów szerokości. Zostały zbudowane przez Holland Shipyards Group za łącznie 3,2 miliony euro.
Oba nowe promy są całkowicie bezemisyjne i zasilane energią z baterii o pojemności 1092 kWh wyprodukowanych przez holenderską EST-Floattech. Jednostki posiadają także po 20 paneli słonecznych na dachu, które zasilają pokładową sieć energetyczną.
W przeciwieństwie do większości statków określanych jako „w pełni elektryczne”, Wellingdorf i Düsternbrook nie posiadają zasilania rezerwowego w postaci silników diesla.
Poza dwoma w pełni elektrycznymi promami, SFK w ramach odnowy floty odebrało także trzy promy hybrydowe – Gaarden, Friedrichsort i Wik. W budowie pozostaje jeszcze jednostka Schilksee.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów