Firma SFK (Schlepp und Fährgesellschaft Kiel), będąca m.in. operatorem promów w Kilonii, ma w swojej flocie już drugą całkowicie elektryczną jednostkę.
Prom Wellingdorf został oficjalnie ochrzczony przez przewoźnika 22 sierpnia. Jest to bliźniacza jednostka do pierwszego całkowicie elektrycznego promu Düsternbrook, który SFK odebrała w 2021 roku. Oba statki mierzą po blisko 25 metrów długości i ponad 7 metrów szerokości. Zostały zbudowane przez Holland Shipyards Group za łącznie 3,2 miliony euro.
Oba nowe promy są całkowicie bezemisyjne i zasilane energią z baterii o pojemności 1092 kWh wyprodukowanych przez holenderską EST-Floattech. Jednostki posiadają także po 20 paneli słonecznych na dachu, które zasilają pokładową sieć energetyczną.
W przeciwieństwie do większości statków określanych jako „w pełni elektryczne”, Wellingdorf i Düsternbrook nie posiadają zasilania rezerwowego w postaci silników diesla.
Poza dwoma w pełni elektrycznymi promami, SFK w ramach odnowy floty odebrało także trzy promy hybrydowe – Gaarden, Friedrichsort i Wik. W budowie pozostaje jeszcze jednostka Schilksee.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza