Trzy żagle z zacumowanego w Gdyni statku-muzeum Dar Pomorza trafiły do konserwacji do Centrum Konserwacji Wraków Statków w Tczewie.
Dar Pomorza jest jedną z najbardziej charakterystycznych atrakcji Gdyni. Jednostka, choć nie pływa już w dalekie rejsy, w dalszym ciągu wymaga prac konserwacyjnych. W ostatnim czasie trzy z jej żagli trafiły w ręce specjalistów z Centrum Konserwacji Wraków Statków w Tczewie, które – podobnie jak sama fregata – jest oddziałem Narodowego Muzeum Morskiego.
Tegoroczne prace to kolejny element większego projektu, który rozpoczął się w zeszłym roku, kiedy to odświeżono pierwsze żagle. Finalnie prace mają przejść wszystkie żagle, jednakże ze względu na ich wielkość musi się to odbywać etapami. Pod koniec lipca do CKWS trafiły trzy kolejne żagle – krojcsztaksel, rojc bram sztaksel i kliwer. Zostały zmierzone i oczyszczone, zabezpieczono ich skórzane elementy. Za pomocą specjalnych preparatów wyczyszczono miedziane oczka, przez które prowadzone są liny.
To nie ostatnie prace nad żaglami Daru Pomorza. Kolejne z nich trafią do konserwacji jesienią.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów