• <

Wynik wyszukiwania - "scandlines" - Wiadomości

Scandlines inwestuje w ładowanie z brzegu w Puttgarden

Linie Scandlines zamówiły lądowy system ładowania statków, który ma być zainstalowany na nabrzeżu w niemieckim porcie w Puttgarden.
21.12.2023

TransLogistica 2023. Branża morska chce się pokazać

Od wtorku do czwartku trwały w Warszawie targi TransLogistica Poland – największe w regionie wydarzenie biznesowe dla branży TSL. W halach EXPO XXI opowiedzieć o sobie chciały też firmy związane z transportem morskim.
09.11.2023

Napęd wiatrowy na statkach handlowych. Szansa dla polskich stoczni remontowych

Sukcesem zakończył się Projekt EU Wind Assisted Ship Propulsion (WASP). Projekt WASP (statku z napędem wspomaganym wiatrem) został sfinansowany kwotą 5,4 mln euro z programu Interreg North Sea Europe, w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).
04.07.2023

Więcej zeroemisyjnych promów na Bałtyku. Kolejny buduje Scandlines

Duński przewoźnik Scandlines świętował ostatnio położenie stępki pod nowy zeroemisyjny prom towarowy, który będzie kursował z Niemiec do Danii.
05.09.2022

Schleswig-Holstein w Gdańsku

Do Gdańska przypłynął statek o znanej nazwie Schleswig-Holstein. Nie chodzi jednakże o słynny niemiecki pancernik, który ostrzeliwał Westerplatte, a o prom ro-pax, który przejdzie remont w jednej ze stoczni.
14.03.2022

Czy inwestycje w tonaż spowalniają? Analiza rynku tonażowego (tygodnie 42-46/2021)

Ostatnie tygodnie pokazywały nadal sporą ilość zamówień nowych jednostek w ujęciu globalnym, tzn. dotyczącym wszystkich sektorów. W skali rok do roku październik odznaczył się ilością zamówień większą aż o 89% niż w tym samym miesiącu roku 2020. Jednakże ten sam miesiąc w porównaniu do września roku bieżącego, to już około 15% zamówień mniej (123 statki do 104 jednostek). W transakcjach dotyczących statków „z drugiej ręki” również jak na razie było sporo aktywności.
23.11.2021

Rotorowiec Copenhagen w Remontowej

Gdańska Stocznia Remontowa po raz pierwszy wykona prace na statku wyposażonym w wirnik Rotor Sails, czyli tak zwanym rotorowcu. Prom Copenhagen jest już w stoczni.
12.11.2021

Scandlines zamawia prom towarowy o zerowej emisji

Scandlines zawarło umowę ze stocznią Cemre w Turcji na budowę bezemisyjnego promu towarowego dla trasy między Puttgarden w Niemczech i Rødby w Danii.
11.11.2021

Scandlines: Kolejny prom hybrydowy zostanie wyposażony w rotor Norsepower

Po udanej instalacji żagla rotorowego Norsepower na promie hybrydowym M/V Copenhagen w 2020 roku, duński operator promowy Scandlines przygotował siostrzany prom M/V Berlin do takiej samej operacji.
19.10.2021

Rostock – raport z bałtyckiego rynku portowego

Niemiecki port morski w Rostocku to jeden z ważniejszych morskich węzłów transportowych we wschodnich Niemczech. W 2020 roku przeładowano tutaj 25,08 mln ton towarów, z czego większość została obsłużona dzięki licznie zawijającym do tego portu promom i statkom ro-ro.
01.07.2021

Koronawirus - sytuacja w branży promowej

Obecny kryzys, związany z wybuchem epidemii choroby COVID-19, to sytuacja bez precedensu. Gospodarka na świecie i różne gałęzie przemysłu jeszcze długo będą odczuwać jej skutki. W naszej specjalnej, aktualizowanej na bieżąco relacji, raportujemy o sytuacji w branży promowej. W jednym miejscu gromadzimy najważniejsze informacje dotyczące żeglugi, przeznaczone zarówno dla pasażerów, jak i osób związanych z branżą transportową.
07.05.2021

Pomyślne zakończenie testów technologii Rotor Sail na promie MS Viking Grace

Fińska firma technologiczna Norsepower zakończyła testy żagli wirnikowych zainstalowanych na pokładzie Viking Grace w 2018 roku.
27.04.2021

Koronawirus - sytuacja w branży promowej (raport)

Obecny kryzys, związany z wybuchem epidemii choroby COVID-19, to sytuacja bez precedensu. Gospodarka na świecie i różne gałęzie przemysłu jeszcze długo będą odczuwać jej skutki. W naszej specjalnej, aktualizowanej na bieżąco relacji, raportujemy o sytuacji w branży promowej. W jednym miejscu gromadzimy najważniejsze informacje dotyczące żeglugi, przeznaczone zarówno dla pasażerów, jak i osób związanych z branżą transportową.
26.02.2021

Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)

Będzie miał 18 km długości i powstanie 40 m pod powierzchnią Bałtyku. Budowa najdłuższego na świecie podwodnego tunelu ułożonego na dnie morza z gotowych segmentów właśnie się rozpoczęła. Ma połączyć Niemcy i Danię już w 2029 roku.
22.10.2020

Przegląd promowy: podsumowanie tygodnia a w nim m.in. o wspólnych planach Unity Line i PŻB. Powstanie jedna firma?

W cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in.: o planach utworzenia wspólnej spółki przez dwóch polskich armatorów oraz o zwodowaniu kolejnego gigantycznego promu dla Grimaldi Lines.
25.08.2020

Covid19. Sytuacja w branży promowej: Pasażerów więcej, ale sytuacja daleka od ideału

Obecny kryzys, związany z wybuchem epidemii choroby COVID-19, to sytuacja bez precedensu. Gospodarka na świecie i różne gałęzie przemysłu jeszcze długo będą odczuwać jej skutki. W naszej specjalnej, aktualizowanej na bieżąco relacji, raportujemy o sytuacji w branży promowej. W jednym miejscu gromadzimy najważniejsze informacje dotyczące żeglugi, przeznaczone zarówno dla pasażerów, jak i osób związanych z branżą transportową.
01.07.2020

Najnowsza instalacja żagla rotorowego na promie Scandlines ukończona w kilka godzin

Najnowsza instalacja żagla rotorowego na promie Scandlines ukończona w kilka godzin czyni go jednym z najbardziej energooszczędnych promów na świecie. Duży, 30-metrowy Rotor Sail zmniejszy emisje statku o około 4-5%.
26.05.2020

Jak branża promowa radzi sobie z obecnym kryzysem?

Turystyka i powiązana z nią ściśle branża promowa doświadcza obecnie wysokiego spadku popytu. Świat walczy z koronawirusem już kolejny tydzień a błyskawiczne rozprzestrzenianie się wirusa COVID-19 zmusiło do podjęcia radykalnych decyzji wielu armatorów.
17.03.2020

W Nowy Rok z zieloną energią. Unia Europejska nie szczędzi grosza na proekologiczne projekty

Kolejny rok będzie obfitował w kolejne ekologiczne inwestycje. Znaczące środki na rozwój zielonych technologii przeznaczy znów Unia Europejska. Konkretne środki zostaną przekazane m.in. na rozwiązania wykorzystujące siłę wiatru do wspierania żeglugi.
03.01.2020

Ważna zmiana w Scandlines

Firma Scandlines będzie miała nowego prezesa. Stery w przedsiębiorstwie przejmuje Vagn Sørensen.
19.12.2019

Skład pociągu po raz ostatni na trasie Rødby- Puttgarden. „To koniec pewnej epoki”

Branża postrzega to jako koniec pewnej ery. W miniony weekend prom Prinsesse Benedikte po raz przyjął na swój pokład skład pociągu. Przewoźnik kolejowy DSB nie będzie już dłużej korzystał z tej przeprawy promowej do transportu swoich zestawów.
16.12.2019

Norsepower zakończył projekt stworzenia energooszczędnego tankowca VLCC

Norsepower, fiński dostawca pomocniczych systemów napędu na wiatr dla statków, ukończył wspólny projekt z chińskim Szanghajskim Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) w celu opracowania energooszczędnego dwupaliwowego tankowca VLCC o nośności 300 000 dwt.
04.12.2019

W stoczni Remontowa zakończył się remont promu Copenhagen

Proekologiczne i pozwalające na oszczędności rozwiązanie na promie Copenhagen coraz bliżej. W zeszłym tygodniu, w Gdańskiej Stoczni Remontowa zakończył się remont jednostki niezbędny do przeprowadzenia modernizacji. Samo urządzenie (rotor) zostanie zamontowane na promie w II kwartale 2020 roku.
17.11.2019

Nowe pędniki na czterech promach Scandlines. Bardziej ekologicznie na trasie Puttgarden-Rødby

Na czterech należących do Scandlines promach pojawią się nowe pędniki. Pierwszą jednostką należącą do przewoźnika, która została wyposażona w nowe urządzenia, jest Schleswig-Holstein. Wkrótce zmiany zostaną wprowadzone też na kolejnych statkach.
13.11.2019

Incydent z udziałem promu Berlin. Doszło do kolizji ze statkiem płynącym z Polski

Należący do Scandlines prom Berlin uczestniczył w kolizji. W piątkowy wieczór zderzył się ze statkiem cargo Danica Vilolet. Na szczęście nikt nie został ranny. W sprawie zdarzenia wszczęte zostało śledztwo.
05.11.2019

Wärtsilä i Norsepower połączyły siły nad rozwojem systemów napędu wiatrowego dla żeglugi

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä podpisały umowę o współpracy z rodzimą firmą Norsepower, dostawcą systemów napędu wiatrowego dla żeglugi.
14.10.2019

Popularne wśród armatorów ekologiczne rozwiązanie ze wsparciem koncernów paliwowych

Coraz popularniejsze wśród przewoźników promowych rotory, produkowane przez fiński koncern Norsepower, będą rozwijane dzięki wsparciu koncernów paliwowych. Firmy reprezentujące tę branżę kładą coraz większy nacisk na rozwój zielonych technologii.
30.09.2019

Scandlines wprowadza ułatwienia dla kierowców pojazdów elektrycznych

Firma Scandlines, we współpracy z koncernem energetycznym E.ON, uruchomiła stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Zlokalizowane są one w portach w Puttgarden oraz Rostocku.
17.09.2019

Armatorzy inwestują miliony w ekologiczne promy, ale wciąż brakuje infrastruktury

Coraz więcej armatorów stawia na ekologiczne rozwiązania. Niektórzy z nich coraz częściej zwracają jednak uwagę na fakt, że niezbędna do osiągnięcia pełnego sukcesu infrastruktura nie zawsze nadąża za rozbudową nowoczesnej i przyjaznej środowisku floty.
12.09.2019

Do Gdańska wpłynął prom Schleswig-Holstein

Dziś rano, do Gdańskiej Stoczniej Remontowej wpłynął prom Schleswig-Holstein. Co prawda jego wizyta ma charakter komercyjny, ale nazwa jednostki budzi spore kontrowersje.
09.09.2019

Scandlines jeszcze bardziej ekologiczny. Prom Copenhagen z innowacyjnym systemem

Kolejny przewoźnik stawia na rotory. To proekologiczne i pozwalające na oszczędności rozwiązanie pojawi się teraz na jednostce należącej do firmy Scandlines.
15.08.2019

Scandlines opublikowało rezultaty za 2018 r.

Firma Scandlines dokonała właśnie ostatecznego podsumowania 2018 r. Armator przyznał, że był to dla niego udany okres.
06.05.2019

Promy obsługujące połączenie Puttgarden-Rødby będą bardziej nowoczesne i ekologiczne. Duża inwestycja Scandlines

Należące do Scandlines promy zostaną wyposażone w nowe i przyjazne środowisku pędniki. Modernizacja obejmie cztery jednostki hybrydowe należące do przewoźnika.
25.02.2019

Prace nad projektem budowy tunelu pod cieśniną Fehmarn wstrzymane? Ważna decyzja unijnej instytucji

Zapadła ważna decyzja, która może mieć duży wpływ na przyszłość budowy tunelu pod pod cieśniną Fehmarn. Może to oznaczać wstrzymanie przygotowań do rozpoczęcia inwestycji. To efekt orzeczenia wydanego przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
14.12.2018

Największe na świecie promy elektryczne już na trasie

Firma HH-Ferries poinformowała właśnie o dwóch ważnych, przełomowych wydarzeniach w swojej historii. Po pierwsze dwa należące do niej promy - Tycho Brahe i Aurora – są już jednostkami w pełni elektrycznymi. Ten moment firma zdecydowała się zaakcentować w wyjątkowy sposób - zmieniając swoją nazwę! Od teraz przedsiębiorstwo HH-Ferries jest firmą ForSea.
14.11.2018

Rozdano Danish Travel Awards. Kto najlepszym operatorem promowym?

Firma Fjord Line triumfowała w trakcie tegorocznej gali nagród Danish Travel Awards. Popularny przewoźnik pokonał innych znakomitych rywali.
08.10.2018

Kolizja promu w Helsingborgu. Statek HH-Ferries uderzył w nabrzeże

Do niebezpiecznego zdarzenia z udziałem statku należącego do HH-Ferries doszło w środę wieczorem. W godzinach popołudniowych, w trakcie manewrów wykonywanych w porcie Helsingborg, prom Hamlet uderzył w nabrzeże.
24.08.2018

Coraz więcej pojazdów ciężarowych korzysta z serwisu Helsingborg-Helsingör. Udany II kwartał w wykonaniu HH-Ferries

HH-Ferries Group jest kolejnym przewoźnikiem, który podsumował ostatnie miesiące działalności. Firma opublikowała właśnie wyniki za II kwartał 2018 r. W tym okresie udało się jej odnotować wyraźny wzrost w zakresie przewiezionych pojazdów ciężarowych.
13.08.2018

Prace serwisowe na promie Berlin. Jednostka czasowo wyłączona z eksploatacji

Firma Scandlines, w samym środku sezonu letniego, straciła jeden ze swoich promów. Z przymusowego postoju musiał skorzystać prom Berlin.
19.07.2018

Kierowcy wybierają prom zamiast mostu. Coraz lepsze wyniki HH-Ferries

Maj był wyjątkowym miesiącem dla HH-Ferries. Przewoźnik właśnie pochwalił się, że w okresie tym po raz pierwszy więcej pojazdów ciężarowych skorzystało z przeprawy promowej niż z mostu biegnącego nad Sundem.
29.06.2018

55 lat ważnego połączenia Scandlines

Firma Scandlines przypomniała o ważnej, przypadającej właśnie rocznicy. 55 lat temu, w maju, ustanowione zostało stałe połączenie promowe przez cieśninę Fehmarn.
18.05.2018

Scandlines z rekordowymi osiągnięciami w 2017 r. Perspektywy na ten rok więcej niż obiecujące

Firma Scandlines zaprezentowała oficjalny raport finansowy za 2017 r. Przedsiębiorstwo pochwaliło się, że był to dla niej czas rekordowych osiągnięć.
26.04.2018

Zainteresowanie połączeniem Helsingborg-Helsingör wciąż rośnie

Oferowane przez HH-Ferries połączenie Helsingborg-Helsingör wciąż rośnie w siłę. Po ubiegłorocznych rekordach przewoźnik idzie za ciosem. Z oceny firmy wynika, że tegoroczny rezultat może być jeszcze lepszy od ubiegłorocznego.
30.03.2018

Brytyjskie konsorcjum przejmuje większościowe udziały w Scandlines

To już koniec spekulacji dotyczących możliwej sprzedaży Scandlines. Znalazł się chętny, który zdecydował się na zakup znaczącej części przedsiębiorstwa. Inwestorem zostało brytyjskie konsorcjum.
28.03.2018

Powraca temat sprzedaży Scandlines

Potwierdzają się pojawiające się już wcześniej spekulacje dotyczące możliwej sprzedaży firmy Scandlines. Zgodnie z najnowszymi informacjami, wartość transakcji może wynieść ok. 5 miliardów koron duńskich (ok. 670 milionów euro).
19.12.2017

To był świetny sezon dla Scandlines

Ostatnie miesiące Scandlines może uznać za bardzo udane. Armator zaprezentował właśnie wyniki osiągnięte w czasie wysokiego sezonu. Władze firmy przyznały, że to bardzo dobry prognostyk na nadchodzącą przyszłość.
22.09.2017

Scandlines może trafić na sprzedaż

W duńskich mediach pojawiły się spekulacje dotyczące dalszych losów Scandlines. Zgodnie z pojawiającymi się doniesieniami, firma może trafić na sprzedaż.
08.09.2017

Scandlines i Molslinjen zaniepokojone planami rządu

Firmy Molslinjen oraz Scandlines wyraziły zdziwienie i zaniepokojenie w związku z planami obniżenia opłat za korzystanie ze słynnego Storebæltsbroen (znany jako Most nad Wielkim Bełtem).
28.08.2017

Ekologiczne modyfikacje na promach Scandlines pozwalają na coraz większe oszczędności

Scandlines zalicza się do grupy przewoźników, które kładą olbrzymi nacisk na ograniczenie wpływu prowadzonej działalności na środowisko. Firma ma już na swoim koncie mnóstwo inwestycji, które pomogły jej w realizacji wizji, ale nie zamierza na tym poprzestawać.
24.08.2017

Scandlines przeznaczy 991 mln dolarów na refinansowanie

Niemiecko-duński operator promowy Scandlines zgromadził kwotę 862 mln euro (991 mln dolarów), którą zamierza przeznaczyć na refinansowanie. Scandlines przeznaczy 991 mln dolarów na refinansowanie.
24.08.2017

Promy do Szwecji: HH Ferries opublikował swoje wyniki z II kwartału

Przewoźnik promowy pochwalił się wzrostem przewozów za drugi kwartał 2017 roku. Z udostępnionych danych jasno wynika, że zawdzięcza go zwiększonemu popytowi na przewóz samochodów osobowych oraz pasażerów. Potwierdza to również komentarz dyrektora zarządzającego HH Ferries, Jensa Ole Hansena, który przyznał, że duży wpływ na zwiększenie ruchu pasażerskiego w drugim kwartale roku miały późno wypadające Święta Wielkanocne.
17.08.2017

Czy linie Scandlines zostaną sprzedane?

Według doniesień duńskich mediów, po 10 latach pozostawania właścicielem operatora promowego Scandlines, fundusz inwestycyjny 3i planuje sprzedać swoje udziały.
14.08.2017

Najdłuższy tunel na świecie połączy Niemcy z Danią. Co dalej z przeprawami promowymi?

Najdłuższy na świecie tunel drogowo-kolejowy już niebawem połączy Danię i Niemcy. Konstrukcja o długości 18 km powstanie pod cieśniną Fehmarn Belt na Morzu Bałtyckim.
01.08.2017

Ruch towarowy na trasie Helsingborg-Helsingör wciąż rośnie

Połączenie Helsingborg-Helsingör cały czas rośnie na znaczeniu jako łącznik towarowy pomiędzy Danią a Szwecją. HH-Ferries podało właśnie oficjalne dane za I kwartał tego roku. Armator przyznał, że cieszą go dane dotyczące wzrostu przewiezionych ładunków.
14.06.2017

Scandlines jeszcze bardziej przyjazne środowisku

Scandlines ma do swojej dyspozycji nowy system służący do uzdatniania i oczyszczania wody pochodzącej z płuczek spalin, określanych mianem scrubberów. To kolejny krok związany ze świadomie realizowaną przez armatora strategią. Przewoźnik od lat stawia duży nacisk na zrównoważony rozwój.
14.06.2017

Alarm w Scandlines. Armator był zmuszony do anulowania części rejsów

Wczorajszy dzień upłynął w Scandlines pod znakiem zakłóceń i niepokoju. Ze względu na zagrożenie, jakie się pojawiło, armator odwołał część rejsów.
08.06.2017

Nowy dyrektor generalny w HH-Ferries

Już latem tego roku nastąpi zmiana na stanowisku dyrektora generalnego w HH-Ferries. Wskazany do objęcia tej funkcji został Johan Röstin. Dotychczasowy dyrektor – Henrik Rørbæk – ogłosił w lutym, że zamierza zrezygnować.
30.05.2017

Scandlines podsumowuje ubiegły rok

Firma Scandlines opublikowała oficjalne wyniki za 2016 r. Przewoźnik nie ukrywa zadowolenia z osiągniętych rezultatów, które przerosły wcześniejsze założenia.
19.05.2017

Scandlines zdobywcą nagrody Shippax Award 2017

Scandlines znów zostało docenione. Popularny przewoźnik otrzymał nagrodę Shippax Award w czasie dorocznej konferencji branży promowej.
24.04.2017

Scandlines zadbało o niezawodność swoich promów hybrydowych przez kolejną dekadę

Scandlines oraz firma Corvus Energy zawarły porozumienie, na mocy którego drugi z podmiotów będzie zajmować się konserwacją promów, ze szczególnym uwzględnieniem jednostek hybrydowych wchodzących w skład floty Scandlines.
19.04.2017

Scandlines i Molslinjen będą współpracować w zakresie szkoleń załogi

Firmy Scandlines oraz Molslinjen nawiązywały współpracę. Dzięki zawartemu porozumieniu kadry duńskiego armatora będą przechodzić szkolenia na symulatorach należących do Scandlines.
10.04.2017

Dodatkowy prom na trasie Puttgarden-Rødby

Scandlines wprowadza dodatkowy prom towarowy na trasę Puttgarden-Rødby. W ten sposób chce odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na przewozy frachtowe na tej linii.
05.04.2017

Transport Week 2017 - zrównoważony rozwój na Bałtyku i w Europie (foto, wideo)

Transport Week dobiegł końca. Trzydniowa konferencja poświęcona była zrównoważonemu rozwojowi na Bałtyku i w Europie. Eksperci rozmawiali o przyjaznych środowisku rozwiązaniach w żegludze, portach i logistyce.
09.03.2017

Kronprins Frederik w Świnoujściu

Świnoujska firma Navikon SRY sp. z o.o., która pozyskała zamówienie od armatora, oraz Morska Stocznia Remontowa Gryfia kończą wspólnie w Świnoujściu remont promu pasażersko-samochodowego Kronprins-Frederik, pływającego w barwach Scandlines.
27.02.2017

Dwa nowe promy Scandlines powróciły na trasę

Dwa należące do Scandlines nowe promy – Berlin oraz Copenhagen – znów są do pełnej dyspozycji pasażerów oraz klientów. Oba statki wróciły na trasę Rostock-Gedser po krótkiej przerwie.
08.02.2017

Scandlines: nowe promy i cennik

Największy przewoźnik promowy w Europie - linie Scandlines, trzeci rok z rządu obniżyły cenę biletów ekonomicznych na trasie z Rostock do Gedser z 39 Euro na 33 Euro. Dotyczy to nowej oferty na promach hybrydowych „Berlin” i „Kopenhaga”. Oba nowe promy są wyposażone w silniki, które stanowią połączenie tradycyjnego diesla z mocą baterii. Promy są przyjazne dla środowiska i ekonomiczne w eksploatacji między innymi ze względu na aerodynamiczny kształt, oświetlenie LED, filtry do usuwania szkodliwych substancji z gazów spalin
23.01.2017

Ważna zmiana personalna w Scandlines

Scandlines poinformowało o ważnej zmianie personalnej, jaka dokona się wkrótce na jednym z kluczowych stanowisk. 31 stycznia br. Claus Nikolajsen pełniący funkcję wiceprezesa ds. zarządzania trasami i operacjami zakończy swoja misję w Scandlines. Zostanie on zastąpiony przez Michaela Guldmanna Petersena.
20.01.2017

Kłopoty promu Copenhagen

Tylko przez dwa tygodnie pasażerowie mogli się cieszyć z nowego promu kursującego w barwach Scandlines. Po 14 dniach od wejścia na trasę prom trafił do stoczni Fayard, gdzie będzie przechodził prace naprawcze.
04.01.2017

Prins Joachim sprzedany

Popularny prom Prins Joachim jest już w rękach nowego właściciela. Jednostka, która jeszcze niedawno realizowała rejsy w barwach Scandlines, przeszła do firmy należącej do grupy Attica.
28.12.2016

Copenhagen opuścił już stocznię Fayard. W środę prom wchodzi na regularną trasę

Godziny dzielą kolejny nowy prom Scandlines od rozpoczęcia normalnej działalności operacyjnej. W poniedziałek statek opuścił stocznie Fayard. A już w środę jednostka Copenhagen rozpocznie kursowanie na trasie Gedser-Rostock.
20.12.2016

Swedish Orient Line: rezygnujemy z połączenia Hanko-Rostock

Firma SOL regularnie przekazuje informacje o dynamicznym rozwoju swojej działalności, co przejawia się inwestycjami we flotę oraz otwieraniem nowych połączeń. Ale nie wszystkie trasy są tak samo rentowne. Szwedzki armator podjął właśnie decyzję o optymalizacji swojej działalności. W praktyce oznacza to skasowanie trasy Hanko-Rostock.
15.12.2016

Scandlines przygotowuje się do zmian na trasie Rostock-Gedser. Ostatnie próby promu Copenhagen

Rozpoczeły się ostatnie testy promu pasażerskiego Copenhagen. Prom już wkrótce dołączy do innej nowej i bliźniaczej jednostki – statku Berlin.
29.11.2016

Udany sezon dla Scandlines. Duże zasługi promu Berlin

Minione miesiące okazały się bardzo udane dla Scandlines. Przewoźnik ujawnił, że doskonałe rezultaty uzyskiwane podczas tzw. wysokiego sezonu to w dużej mierze zasługa nowego promu eksploatowanego przez armatora od maja br.
29.09.2016

Dalsze losy promu Adriatica I, zbudowanego w Polsce

European Seaways grecki armator, który świadczy usługi przewozu promami między Włochami, Grecją i Albanią nabył prom Adriatica I.
08.08.2016

HH-Ferries Group pobudziło lokalny rynek pracy

Analitycy wskazują, że pozytywnym impulsem okazało się przejęcie obsługi połączenia Helsingør -Helsingborg przez HH-Ferries Group. Dzięki temu udało się stworzyć wiele nowych miejsc pracy.
04.08.2016

W Scandlines biją rekord za rekordem

W Scandlines dzień bez rekordu wydaje się być ostatnio dniem straconym. Od czasu, gdy armator odebrał nowy i większy prom Berlin, raz za razem poprawia kolejne osiągnięcia. I znowu pochwalił się znakomitym wynikiem – znów pobił rekord, ponownie pod względem łącznej liczby pojazdów osobowych, które zostały przewiezione jednego dnia.
22.07.2016

Rekordowy czerwiec dla Scandlines

Czerwiec okazał się wyjątkowo dobrym miesiącem dla Scandlines. Operator ustanowił rekordowy rezultat, jeśli chodzi o wielkość przewiezionego frachtu na trasie Rostock-Gedser.
07.07.2016

Promy HH-Ferries staną się największymi na świecie promami elektrycznymi

Należące do HH-Ferries (część grupy Scandlines) promy Tycho Brahe i Aurora szykują się na przebudowę. Obie jednostki zostaną wyposażone w baterie, dzięki czemu mają się stać przyjazne środowisku.
30.06.2016

Berlin w służbie Scandlines

Do floty znanego przewoźnika promowego Scandlines dołączył prom hybrydowy "Berlin", który rozpoczął kursy między Rostockiem a Gedser. Nowy prom ma przyjazny dla środowiska napęd hybrydowy, a dzięki podwojonej ilości miejsc parkingowych może przyjąć nawet 1300 pasażerów – o 300 więcej niż dotychczas.
14.06.2016

Nowy prom Scandlines został ochrzczony

3 maja był dniem szczególnie wyczekiwanym przez władze Scandlines, ale też pasażerów oraz klientów, którzy regularnie korzystają z oferowanego przez przewoźnika połączenia Rostock-Gedser. Tego dnia w Rostocku odbyło się uroczyste nadanie nazwy nowoczesnej jednostce Berlin, która wkrótce zacznie kursować na wspomnianej trasie.
05.05.2016

Wielkie Badanie Promowe 2016 – znamy wyniki

Zdaniem kierowców najwyższą jakość jedzenia oferuje przewoźnik Viking Line a najłatwiejszy dostęp do pryszniców gwarantuje Tallink Silja - znamy wyniki Wielkiego Badania Promowego 2016.
02.05.2016

Scandlines chce wprowadzić promy całkowicie wolne od emisji

Podczas corocznego spotkania z politykami i przedstawicielami mediów, operator promowy Scandlines ogłosił, że celem firmy jest wdrożenie do floty promów wolnych od emisji w ciągu najbliższych kilku lat.
01.02.2016

Tak wygląda prom Berlin po „terapii odchudzającej”

Tak długo oczekiwany prom Berlin, który już wkrótce zasili flotę Scandlines, jest już prawie gotowy. Operator oficjalnie potwierdził, że "odchudzanie" zakończyło się powodzeniem. Podobną „dietę” przeszedł również prom Copenhagen, który także wejdzie do eksploatacji w tym roku.
18.01.2016

40 lat minęło. Najstarszy statek w barwach Scandlines przechodzi niecodzienny przegląd

Należący do Scandlines statek Holger Danske trafił do stoczni, gdzie przechodzi przegląd. Nie jest to jednak typowa inspekcja. Prom kończy 40 lat, w związku z czym kontroli podlegają obszary, które nie muszą być sprawdzane każdorazowo podczas rutynowych przeglądów.
11.01.2016

Przewoźnicy Morza Bałtyckiego: kto zapłaci za kontrole graniczne?

Decyzje o wprowadzeniu kontroli tożsamości na Morzu Bałtyckim wpłyną na przewozy pasażerskie i towarowe w regionie. Finnlines będzie musiał obsłużyć kontrolę tożsamości na własną rękę, podczas gdy w przypadku Scandlines to zadanie będzie należało do duńskiej policji. Przynajmniej tak sytuacja wygląda na początku 2016 roku.
05.01.2016

Kolejni przewoźnicy krytykują sposób prowadzenia kontroli granicznych. Kto poniesie koszty?

HH Ferries oczekuje rekompensat za kontrole tożsamości, które od 4 stycznia są obligatoryjne na promach pływających do Szwecji.
05.01.2016

Scandlines chwali się wynikami i zdradza swoje plany

Scandlines zaprezentował dane dotyczące ruchu na oferowanych przez siebie trasach. Przewoźnik jest zadowolony z obserwowanych trendów. Szczególnie pozytywny kierunek można zauważyć w przeprawach na trasie Rostock-Gedser, na której już wkrótce pojawią się nowe statki.
07.09.2015

Scandlines „odchudza” swoje dwa statki

Niemiecko-duński operator Scandlines wysłał swoje dwa statki o napędzie hybrydowym na „ekstremalną dietę” do G + H Marine GmbH.
14.08.2015

Oburzenie wokół planowanego tunelu łączącego Danię i Niemcy nasila się. Stena Line też wyraża sprzeciw

Stena Line jest kolejną firmą, która sprzeciwia się zasadom, na jakich zrealizowany ma zostać projekt Fehmarn Belt Fixed Link, czyli tunel łączący Danię i Niemcy.
06.08.2015

Pięciu operatorów promowych otrzyma dotacje unijne

Pięciu europejskich operatorów promowych otrzyma dofinansowanie z Unii Europejskiej o łącznej kwocie 48 milionów euro. Unijne środki finansowe mają częściowo pokryć koszty montażu „płuczków”, które zredukują zużycie siarki do 0,1% w paliwach zużywanych przez statki, zgodnie z obowiązującą od stycznia Dyrektywą Siarkową.
28.07.2015

Właściciel Scandlines nabywa kolejną spółkę

Fundusz 3i w 2013 roku nabył 49 proc. akcji armatora Scandlines od poprzedniego właściciela Funduszu Allianz Capital Partners. Fundusz zapłacił wtedy 165 milionów euro. Teraz 3i wygrał kolejną rywalizację. Tym razem o przewoźnika Esvagt, gdzie Mearsk był większościowym udziałowcem. Szczegóły transakcji są dalej negocjowane.
03.07.2015

Dobre wyniki Stena Line za pierwszy kwartał 2015 r.

Stena Line odnotowała bardzo dobry wynik finansowy w pierwszym kwartale br. Duża w tym zasługa transakcji przeprowadzonych przez operatora w ostatnim czasie.
18.06.2015

Scandlines czarteruje Mercandia VIII do obsługi trasy Puttgarden-Rødby

Scandlines wprowadził jednostkę M/V Mercandia VIII na kilka następnych miesięcy na trasę Puttgarden-Rødby, w celu zwiększenia zdolności przewozowej połączenia, w czasie kiedy to prom Prinsesse Benedikte będzie przebywał w stoczni.
17.04.2015

Scandlines brakuje personelu

Operatorowi promowemu Scandlines brakuje personelu w porcie Rødbyhavn na szczyt sezonu letniego.
13.04.2015

Scandlines zmienia rozkład na trasie Puttgarden – Rødb

W wyniku kolizji promu Prinsesse Benedikte w gdańskiej stoczni Remontowa SA, Scandlines został zmuszony do zmian zarówno w rozkładzie rejsów na trasie Puttgarden – Rødby, jak również w rozmieszczeniu swojej floty.
07.04.2015

Uszkodzony prom Scandlines wróci na trasę pod koniec czerwca

Po obszernych wyjaśnieniach i kontroli, stocznia Remontowa SA z Gdańska wraz z operatorem promowym Scandlines rozpoczęli naprawę promu Prinsesse Benedikte, który uległ uszkodzeniu podczas wydokowywania jednostki w środę 11 marca 2015 roku.
31.03.2015

Wypadek w Remontowej ograniczy ilość przewozów

Wypadek promu Princess Benedikte w Gdańskiej Stoczni Remontowej ograniczy liczbę przewozów na trasie Rodbyhavn-Puttgarden. Statki będą odpływały tylko co 40 minut.
18.03.2015

Port Helsingborg zmniejsza koszty w 2014

Szwedzki port Helsingborgs Hamn w 2014 osiągnął najlepsze wyniki finansowe w historii. Port zanotował wzrost zysków w 2014 roku pomimo lekkiego spadku przychodów.
16.03.2015

Aktualizacja- Wypadek w Gdańskiej Stoczni Remontowej

Wczoraj wieczorem informowaliśmy o wypadku na terenie Gdańskiej Stoczni Remontowej. Początkowo wiadomo było tylko tyle, że w ogniu stanął remontowany prom pasażersko-samochodowy, a na miejsce wypadku wysłano 8 zastępów straży pożarnej.
12.03.2015

Trident Alliance o długiej drodze do egzekwowania dyrektywy siarkowej

Przewoźnicy morscy są daleko od przestrzegania w pełni dyrektywy siarkowej - informuje Roger Strevens, Przewodniczący Trident Alliance, nawiązując do raportu opublikowanego przez Niemiecką Federalną Agencję Żeglugi i Hydrografii (The Federal Maritime and Hydrographic Agency of Germany). Podsumowanie niemieckiego raportu można przeczytać tutaj.
02.03.2015

Scandlines przystępuje do Trident Alliance

Scandlines został kolejnym armatorem, który przyłączył się do Trident Alliance – inicjatywy, której celem jest wdrażanie zasad wynikających z obowiązującej od 1 stycznia 2015 r. dyrektywy siarkowej w taki sposób, aby odbywało się to z korzyścią dla środowiska, ale także na zasadzie uczciwej konkurencji.
24.02.2015

Scandlines spłaca długi

First State Inwestments przejął połączenie promowe Helsingør-Helsingborg wraz z pięcioma statkami działającymi do tej pory na tej linii. Umowa weszła w życie z mocą wsteczną od 1 stycznia 2015 roku.
10.02.2015

Scandlines poinformowało o szczegółach sprzedaży udziałów na trasie Helsingør-Helsingborg

Scandlines poinformowało o szczegółach transakcji, na mocy której kończy realizację połączeń na trasie Helsingør-Helsingborg. Nowym podmiotem, który będzie odpowiedzialny za obsługę tego połączenia będzie First State Investments.
05.02.2015

Scandlines stanie się przewoźnikiem niskokosztowym? To możliwe

Sprawa budowy tunelu pod cieśniną Belt Fehmarn, który zapewni połączenie pomiędzy dwiema wyspami, należącymi do Danii i Niemiec, wciąż wzbudza liczne dyskusje.
04.02.2015

Stocznie europejskie: 17-procentowy wzrost portfela zamówień w 2014 roku

Europejskie stocznie odnotowały w 2014 roku wzrost o 17% wielkości zamówień w porównaniu do 2013 roku.
03.02.2015

Scandlines żąda kontroli w strefach ECA

Po kosztownych inwestycjach poczynionych w napędy hybrydowe i inne przyjazne dla środowiska rozwiązania, operator promowy „pilnie domaga się” skutecznych kontroli przeprowadzanych przez organy urzędowe.
30.01.2015

Rekordowa ilość promów w stoczni Remontowa SA

Gdańska stocznia Remontowa SA w styczniu tego roku przeżywa rekordowy okres. Przez kilka dni, do około połowy stycznia 2015 roku było w niej aż 21 statków oraz duża platforma.
20.01.2015

Połączenie Helsingør-Helsingborg w rękach nowego podmiotu

Oferowane do tej pory przez Scandlines i Stena Line połączenie Helsingør-Helsingborg przechodzi w ręce nowego operatora. Niemiecki armator zapowiedział, że klienci, którzy regularnie korzystają z tego połączenia, nie odczują nadchodzących zmian.
12.01.2015

Zakłócenia w ruchu promów w całej Europie. Winna Aleksandra

Obecna sytuacja pogodowa w Europie nie pozostaje bez wpływu na transport morski. Winowajczyni całego zamieszania to Aleksandra, jak nazwany został orkan odpowiedzialny za coraz większe szkody. O potędze tego żywiołu w największym stopniu będziemy mogli się przekonać w piątek i sobotę. Ale Aleksandra już teraz generuje potężne straty i miesza szyki firmom z branży transportowej.
12.12.2014

Swedish Orient Line jeszcze mocniejsze na linii Rostock-Hanko. Pojawi się dodatkowy prom

Jeden z najważniejszych szwedzkich armatorów zapowiedział wprowadzenie dodatkowego promu na linię Hanko-Rostock. To kolejna w ostatnim czasie informacja dowodząca, że firma zamierza coraz silniej akcentować swoją obecność na rynku.
05.12.2014

Scandlines przenosi siedzibę niemieckiej centrali

Scandlines postanowił przenieść siedzibę niemieckiej centrali i centrum zarządzania do Hamburga.
05.12.2014

Nowe promy Scandlines. Prace wykończeniowe idą zgodnie z planem

Prace nad nowymi statkami dla Scandlines postępują w błyskawicznym tempie. Według pojawiających się informacji, nie odnotowano dotąd żadnych opóźnień.
04.12.2014

Nowa linia Stena Line pomiędzy Łotwą a Szwecją

Otwarta 19 października 2014, nowa linia Stena Line między Łotwą a Szwecją to wsparcie dla rozwijającej się szybko wymiany towarowej między krajami bałtyckimi a Skandynawią. Nowa linia połączy łotewski port Liepaja z położonym niedaleko Sztokholmu Nynäshamn.
24.10.2014

Stena Line rozszerza połączenia z Łotwy

Po tym jak Stena Line przejęła trasę Nynäshamn (Szwecja) - Ventspils (Litwa) od Scandlines kilka lat temu, wzrósł popyt na przewozy na tym połączeniu. W związku z powyższym operator promowy dodaje nowe statki na tej trasie i zwiększa częstotliwość kursowania jednostek.
17.10.2014

Mosty w Danii i Szwecji: UE odrzuca skargę Scandlines i Stena Line

Komisja Europejska wydała decyzję: Scandlines i Stena Line przegrały sprawę przeciwko rządom Dani i Szwecji w sprawie mostu Oresund.
16.10.2014

IMO: Aktualizacja aneksu FAL

Po zatwierdzeniu aneksu do Konwencji Międzynarodowej Organizacji Morskiej (FAL) z 1965 roku, do przemysłu morskiego zostanie wdrożony obowiązkowy system elektronicznej wymiany informacji.
16.10.2014

Prestiżowa nagroda dla promu Prinsesse Benedikte

Przyznano doroczne nagrody Ship Efficiency Award. Doceniono m.in. modernizację promu Prinsesse Benedikte, który został zaopatrzony w nowatorski napęd hybrydowy.
09.10.2014

Chwile grozy w porcie Helsingborg

Do groźnie wyglądającego wypadku doszło w niedzielę, 21 września w porcie Helsingborg. Z pirsem zderzył się należący do HH-Ferries statek Mercandia IV.
23.09.2014

Scandlines: Indywidualne dostosowanie tras

Przewoźnicy przygotowują się do wprowadzenia w życie unijnych przepisów określanych jako dyrektywa siarkowa. Wchodzące z dniem 1 stycznia 2015 roku regulacje zmuszają operatorów do ograniczenia zawartości siarki w paliwach stosowanych z 1 procenta do 0,1 procenta na statkach pływających w obszarze ECA (specjalne strefy kontroli emisji).
14.09.2014

Budowa nowych promów dla Scandlines posuwa się do przodu. Wszystko z troską o środowisko

Prace nad dwoma nowymi promami, które przygotowywane są dla Scandlines i w przyszłości obsługiwać będą trasę Rostock–Gedser, idą pełną parą. Jednym z wyzwań, któremu czoła stawić muszą specjaliści ze stoczni Fayard, jest usunięcie ze statków elementów, które po przeprojektowaniu jednostek nie są już potrzebne.
11.09.2014

Scandlines sprzeciwia się niemiecko-duńskiemu tunelowi

Budowa tunelu pod cieśniną Fehmarn w Danii to inwestycja, która wprowadza niepewność w Scandlines. Tunel ma stanowić węzeł transportowy między wyspą Fehmarn (Niemcy) a Lollad (Dania). Fehmern Belt Fixed Link ma połączyć najkrótszą trasą drogowo-kolejową Niemcy z Danią.
05.09.2014

Texelstroom najbardziej ekologicznym promem pasażerskim na świecie?

Corvous Enrgy i La Naval, hiszpańska stocznia, podpisały kontrakt na budowę hybrydowego promu napędzanego CNG (Compressed Natural Gas – sprężony gaz ziemny) magazynującego energię. Ma to być najbardziej ekologiczny prom w Holandii.
21.08.2014

Gdańska Stocznia Remontowa znów niebieska

DFDS pochwalił się na swoim profilu społecznościowym niezwykłym ujęciem, na którym widać trzy należące do niego statki, które jednocześnie znajdują się w Gdańsku. W ostatnim czasie takie obrazki w gdańskiej stoczni REMONTOWA nie należą do rzadkości.
13.08.2014

Dwa statki, które w przyszłym roku dołączą do floty niemieckiego armatora, znajdują się już w stoczni Fayard

Do duńskiej stoczni dotarł dziś drugi z promów, który od 2015 roku będzie eksploatowany przez Scandlines. Niemiecki armator odkupił ten statek w ubiegłym roku od P+S Werften. Teraz pracownicy stoczni Fayard, na mocy podpisanej umowy, mogą rozpocząć prace wykończeniowe na jednostce.
24.07.2014

Prace nad pierwszym z nowych promów dla Scandlines mogą już ruszyć pełną parą

Do stoczni Fayard trafił właśnie pierwszy z niedokończonych promów, które niemiecki armator odkupił w marcu 2014 r. od borykającej się z problemami finansowymi stoczni P + S Werften.
21.07.2014

Stocznia Fayard przygotuje dwa promy dla Scandlines

Operator promowy Scandlines podpisał właśnie umowę, na mocy której stocznia Fayard w Danii ukończy dla armatora dwa promy, które wejdą do serwisu w 2015 r. Zgodnie z planami, statki będą obsługiwać linię z Rostocku do Gedser.
15.07.2014

Scandlines sięga po dotację z Unii Europejskiej

Kolejna firma działająca na rynku przewozów promowych otrzymała wsparcie unijne na rozwój floty przyjaznej środowisku. Tym razem dotacja przypadła przedsiębiorstwu Scandlines. Wcześniej środki unijne, wspierające budowę ekologicznych statków, otrzymywały również DFDS i Fjord Line.
15.07.2014

Scandlines: Współpraca z Corvus Energy zaowocowała przebudową trzech promów

Bazując na sukcesie przebudowy pierwszej hybrydy - jednostki Prinsesse Benedikte, przedsiębiorstwo Corvus Energy i armator Scandlines zakończyli przebudowę trzech promów na hybrydy.
02.07.2014

Linia promowa kieruje skargę przeciwko tunelowi

Armator Scandlines zwrócił się ze skargę do Komisji Europejskiej w sprawie złamania przepisów antymonopolowych przez firmę Femern A/S. Sprawa dotyczy 19 kilometrowego tunelu Fehmarn, który ma połączyć Niemcy i Danię. Wykonawca nowego tunelu otrzymał gwarancję rządowe oraz ulgi podatkowe, które są zabronione przez przepisy unijne. Pomoc publiczna dla firm prywatnych stwarza nierówne szanse rynkowe.
12.06.2014

Drugi z kadłubów dla Scandlines w drodze

Dzisiaj, 6 czerwca, drugi z kadłubów jest oczekiwany w Blohm + Voss.
06.06.2014

Blohm + Voss - kondycja stoczni i prowadzone projekty

Jak pisaliśmy ostatnio niemiecka stocznia Blohm + Voss w Hamburgu dokończy budowę dwóch promów dla Scandlines po tym jak P+S Werften nie wywiązała się z umowy.
03.06.2014

Kadłuby promów Scandlines już w Hamburgu

Pierwszy z dwóch kadłubów, które Scandlines przejął w marcu 2014 od upadłego P+S Werften w Stralsund przybył w ten wtorek do stoczni Blohm +Voss w Hamburgu. Drugi ma przybyć do końca maja 2014.
22.05.2014

Scandlines zamknął rok finansowy 2013

Obroty armatora wyniosły w 2013 roku 505 mln euro. Marża operacyjna zmieniła się z 36 na 34% rok do roku. Zysk operacyjny przed odliczeniem amortyzacji wyniósł 172 mln euro, co oznacza spadek o 5,5% w stosunku do poprzedniego okresu.
08.04.2014

Zakupowy szał wśród armatorów

Armatorzy promowi przygotowują się do mającej wejść w życie nowej unijnej dyrektywy siarkowej. Z dniem 1 stycznia 2015 roku będą musieli ograniczyć zawartość siarki z obecnego 1 % do 0,1% w paliwach stosowanych na promach kursujących po Morzu Bałtyckim, Morzu Północnym i Kanale La Manche. W związku z powyższym przewoźnicy promowi stanęli przed dylematem, czy bardziej opłacalna jest modernizacja istniejących czy budowa nowych jednostek spełniających wymagania dyrektywy. Wielu z nich decyduje się na zakup nowych statków.
01.04.2014

Która stocznia wyremontuje nowe statki Scandlines?

Scandlines przejęło dwa kadłuby nowych statków, które były w budowie w stoczni w Stralsund.
19.03.2014

Transport Week 2014 – czwarta edycja międzynarodowego wydarzenia już jutro

Szanowni Państwo, serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w międzynarodowym wydarzeniu Transport Week 2014, które odbędzie się w dniach 4-6 Marca 2014 roku, w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku.
03.03.2014

Transport Week 2014 – czwarta edycja międzynarodowego wydarzenia już w marcu

Nowe regulacje prawne, żegluga w SECA po 1 stycznia 2015, alians P3, polityka TEN-T – to tylko kilka, spośród wielu tematów, które podejmą zgromadzeni specjaliści i reprezentanci branży transportowej podczas międzynarodowego wydarzenia Transport Week 2014, odbywającego się już po raz czwarty w Gdańsku (4-6 marca 2014r.).
12.02.2014

Transport Week 2014 - czwarta edycja międzynarodowego wydarzenia już w marcu

Nowe regulacje prawne, żegluga w SECA po 1 stycznia 2015, alians P3, polityka TEN-T – to tylko kilka, spośród wielu tematów, które podejmą zgromadzeni specjaliści i reprezentanci branży transportowej podczas międzynarodowego wydarzenia Transport Week 2014, odbywającego się już po raz czwarty w Gdańsku (4-6 marca 2014r.).
20.01.2014

Nowe promy Berlin i Copenhagen są do kupienia z 1/3 ceny!

Dwa promy Berlin i Copenhagen, które budowała stocznia P+S Werfen w Stralsund na zamówienia niemieckiego armatora Scandlines, są nadal do sprzedania.
08.01.2014

Scandlines dalszy rozwój systemów hybrydowych

Pilotażowy projekt niemieckiego armatora Scandlines otrzyma od Unii Europejskiej 64 mln eur w ramach unijnego projektu TEN-T.
25.11.2013

Schleswig-Holstein w Gdańsku. Montują nowy komin

Późnym popołudniem rozpoczęła się akcja montowania nowego komina dla promu Schleswig-Holstein. Prom pasażersko samochodowy w gdańskiej stoczni remontowej zyska nowy system oczyszczania spalin.
07.11.2013

Włókno węglowe zastąpi metal w budowie nowoczesnych promów

Zespół projektowy złożony z DTU Mechanical Engineering, DTU Civil Engineering oraz DBI otrzymał dotację w wysokości 5.090.000 koron duńskich od Duńskiego Urzędu Morskiego oraz Duńskiego Funduszu Morskiego. Celem jest opracowanie nowej konstrukcji nośnej z włókna węglowego i innych lekkich materiałów dla statków w projekcie badawczym pod nazwą COMPASS.
21.10.2013

Scandlines: pechowa seria w budowie nowych promów

Zgodnie z informacjami prasowymi międzynarodowego koncernu STX Europe, zostanie zamknięta jedna z dwóch stoczni w Finlandii. Z pracy zwolniono ponad 700 osób.
18.09.2013

Promy będą zasilane wiatrem, słońcem i wodorem

Aby utworzyć skuteczna konkurencję dla powstającego tunelu Fehmarbelt, który połączy w 2020 roku Niemcy i Danię, armator Scandlines uruchomił projekt „Zero Emmision”. Zakłada on zaprojektowanie i zamówienie 4 promów zasilanych ogniwami wodorowymi oraz wiatrowymi agregatami prądotwórczymi.
13.09.2013

Jakie paliwa promy będą stosować po 2050 roku?

Rząd Danii postanowił, że duński sektor transportu morskiego musi uniezależnić się od paliw kopalnych najpóźniej w 2050 roku. Pomysł został poparty przez największych duńskich armatorów i już rozpoczęto pracę nad katalogiem pomysłów, które stopniowo doprowadzą do zastąpienia ropy jako głównego surowca zasilającego statki.
12.09.2013

Stena Line: zmiana na szczycie

Obecny CEO Stena Line, Gunnar Blomdahl, odchodzi ze stanowiska po 10 latach zarządzania firmą. Z dniem 1 stycznia 2013 zastąpi go Carl-Johan Hagman, który obecnie odpowiedzialny jest za wszystkie operacje żeglugowe grupy Stena.
26.11.2012

Stocznie P+S: rezygnacja z budowy promów sposobem na przetrwanie?

Syndyk stoczni P+S, Berthold Brinkmann, chce anulować 5 zleceń na konstrukcję statków w grupie stoczni P+S Werften, która jest niewypłacalna. Ma nadzieję na spełnienie unijnych warunków, które pozwoliłyby na zatwierdzenie otrzymania kredytów na wykonanie innych zleceń stoczniowych.
07.11.2012

Stena Line powiększa zasięg o kolejnych pięć tras na Bałtyku

Z dniem 11 października Stena Line oficjalnie przejęła pięć tras promowych nabytych od firmy Scandlines GmbH. Trasy: z Travemünde do Ventspills i Liepaji na Łotwie, z Trelleborga do Rostocku i Sassnitz w Niemczech, oraz z Nynäshamn w Szwecji do Ventspils na Łotwie znacząco powiększają istniejącą sieć połączeń Stena Line, ugruntowując jednocześnie pozycję firmy na Bałtyku.
13.10.2012

Scandlines na sprzedaż

Współwłaściciele Scandlines, Allianz Capital Partners oraz 3i, rozważają sprzedaż największego niemieckiego operatora promowego. Chcą tego dokonać w 2013 roku. Ten ruch może przyspieszyć konsolidację północnoeuropejskiego i bałtyckiego rynku przepraw krótkodystansowych.
22.09.2012

Scandlines sprzedał kolejne swoje połączenie

Scandlines sprzedaje trasę Rostock – Hanko operatorowi Swedish Orient Line (SOL).
31.07.2012

Dziękujemy za wysłane grafiki.