ew
Na czterech należących do Scandlines promach pojawią się nowe pędniki. Pierwszą jednostką należącą do przewoźnika, która została wyposażona w nowe urządzenia, jest Schleswig-Holstein. Wkrótce zmiany zostaną wprowadzone też na kolejnych statkach.
Nowoczesne i zaawansowane pod względem technologicznym pędniki wyprodukowane zostały przez firmę Kongsberg Maritime. Pierwszym promem, który został poddany procedurze, jest Schleswig-Holstein. Montaż nowych pędników na promie przeprowadzony został w gdańskiej stoczni Remontowa. Finalnie modernizację przejdą wszystkie cztery promy obsługujące połączenie Puttgarden-Rødby.
Innowacyjne pędniki, które zamontowane zostaną na jednostkach Scandlines, pozwalają na zredukowanie poziomu wibracji pod wodą oraz ograniczenie hałasu. Przeprowadzona zmiana przyczyni się do zmniejszenia oddziaływania działalności operacyjnej przewoźnika na środowisko morskie, w tym na żyjące tam zwierzęta, które są szczególnie wrażliwe na nadmierny hałas generowany przez statki.
Wymiana pędników stanowi kolejny etap wprowadzonych przez Scandlines zmian, które uczynić mają jego działalność bardziej przyjazną środowisku. Jak poinformował przewoźnik, remont ten to element realizowanej wciąż przez armatora strategii Zero Emission.
„Nowe pędniki będą produkować mniejszy hałas i przyczynią się dalszej redukcji emisji CO2” - poinformowała firma Scandlines w komunikacie.
Po wymianie pędników na promie Schleswig-Holstein, kolejne trzy promy doczekają się modernizacji w 2020 r. Wartość całej inwestycji zamknie się w kwocie 13 milionów euro.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym