Linie Scandlines zamówiły lądowy system ładowania statków, który ma być zainstalowany na nabrzeżu w niemieckim porcie w Puttgarden.
Budową i instalacją systemu on-shore power supply (czyli ładowania statków z brzegu podczas ich postoju w porcie) zajmie się na zlecenie Scandlines firma Norwegian Electric Systems. Będzie on podłączony w Puttgarden do sieci lokalnego operatora Schleswig-Holstein Netz. Na nabrzeżu staną transformator sieciowy o mocy 30 MVA, transformatory średniego i niskiego napiecia, tablice rozdzielcze i systemy sterowania i gromadzenia danych. NES będzie odpowiedzialny także za przygotowanie niezbędnego wyposażenia samego statku.
System będzie wykorzystywany do ładowania promu Futura, który powstaje obecnie w Turcji. Statek ma być bezemisyjny i kursować na trasie Puttgarden-Rødby wyłącznie na silnikach wykorzystujących energię z akumulatorów ładowanych z lądu. Umowa na instalację systemu w duńskim Rødby została podpisana jeszcze w 2022 roku.
Co ciekawe, system dostarczony przez NES do Puttgarden będzie obsługiwał nie tylko jednostki Scandlines, ale także promy hybrydowe Fehmarn Belt, które od 2025 roku mają działać przynajmniej w 80% bezemisyjnie.
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje