Oferowane do tej pory przez Scandlines i Stena Line połączenie Helsingør-Helsingborg przechodzi w ręce nowego operatora. Niemiecki armator zapowiedział, że klienci, którzy regularnie korzystają z tego połączenia, nie odczują nadchodzących zmian.
Trasa Helsingør-Helsingborg była do tej pory obsługiwana na mocy umowy Joint Venture zawartej przez Scandlines oraz Stena Line. Udział każdego z wymienionych przedsiębiorstw w ramach realizowanego połączenia wynosił po 50 procent. Oba podmioty zdecydowały się na sprzedaż tego połączenia. Trasa ta będzie teraz należała do grupy FSI (First State Investment).
Zmiana wejdzie w życie pod koniec stycznia 2015 r. Na początku nowy podmiot może liczyć na wsparcie Scandlines oraz Stena Line. Co ciekawe, połączenie będzie realizowane pod marką Scandlines Helsingør-Helsingborg.
Nadchodzących zmian nie powinni się obawiać pracownicy. Dotychczasowe załogi działające przy obsłudze tego serwisu otrzymają propozycję współpracy na takich samych zasadach jak do tej pory. Armatorzy, którzy do tej pory obsługiwali tę trasę, zagwarantowali także, że przekształceń w żaden sposób nie odczują klienci.
Przedstawiciele niemieckiego przewoźnika poinformowali, że Scandlines w najbliższej przyszłości zamierza się skupić na rozwoju połączeń pomiędzy Danią a Niemcami. Przypomnieli też, że w tym roku armator wprowadzi na trasy nowe promy, które zostaną skierowane na trasę Rostock-Gedser.
FSI to międzynarodowa marka, m.in. z australijskim kapitałem, która jest jednym ze światowych liderów w inwestycjach infrastrukturalnych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął