Fundusz 3i w 2013 roku nabył 49 proc. akcji armatora Scandlines od poprzedniego właściciela Funduszu Allianz Capital Partners. Fundusz zapłacił wtedy 165 milionów euro. Teraz 3i wygrał kolejną rywalizację. Tym razem o przewoźnika Esvagt, gdzie Mearsk był większościowym udziałowcem. Szczegóły transakcji są dalej negocjowane.
Firma Esvagt zajmuje się dostarczaniem rozwiązań w kwestiach bezpieczeństwa i wsparcia na morzu. Misją firmy jest zapewnienie bezpiecznych miejsc pracy na morzu. Rywalizacja w walce o udziały Esvagt rozgrywała się między 3i i zagranicznym funduszem Apollo Global Management, po tym jak szereg skandynawskich funduszy takich jak Ratos, Altor i Nordic Capital się wycofał.
Firma Esvagt jest określana jako silny gracz na rynku. Rokrocznie przynosi dobre wyniki finansowe. W 2014 roku wynik przedsiębiorstwa wyniósł 41,6 miliona USD przy przychodzie 138 miliona USD.
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
Inwestycje wokół offshore mogą sięgnąć ok. 900 miliardów złotych - to trzykrotność całego projektu CPK
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek