First State Inwestments przejął połączenie promowe Helsingør-Helsingborg wraz z pięcioma statkami działającymi do tej pory na tej linii. Umowa weszła w życie z mocą wsteczną od 1 stycznia 2015 roku.
W związku z zamknięciem procesu sprzedaży, Scandlines spłacił dług w wysokości 66 milionów euro, zaś pozostałe wpływy z transakcji operator promowy planuje przeznaczyć na wypłatę dywidendy dla właścicieli Scandlines. Ponadto, Scandlines ma zamiar skupić się na obsłudze dwóch tras promowych Puttgarden-Rødby i Rostock-Gedser wraz z prowadzeniem dwóch sklepów wolnocłowych w Puttgarden i Rostock.
Søren Poulsgaard Jensen, Dyrektor Zarządzający Scandlines podkreśla że wizją firmy są częste i niezawodne przeprawy promowe o dużej przepustowości i z wysokim poziomem obsługi klienta. Dodaje również, że sprzedaż trasy pozwala zmniejszyć dług spółki. W ten sposób firma czyni przygotowania do walki z konkurencyjnym tunelem Fehmarn Belt, która ma się rozegrać w ciągu najbliższych 8-10 lat.
Obie firmy, FirstState Investments i Scandlines są zadowolone z podpisanej umowy, poszukując dalszych możliwości współpracy. Za obopólną zgodną strony postanowiły nie ujawniać szczegółów finansowych umowy.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej