ew
Firma Scandlines będzie miała nowego prezesa. Stery w przedsiębiorstwie przejmuje Vagn Sørensen.
Armator poinformował o zmianie w opublikowanym właśnie komunikacie. Oficjalnie nastąpi ona 1 stycznia 2020 r. Vagn Sørensen zastąpi wówczas na stanowisku Steve'a Ridgwaya, który pełnił tę funkcję od 2014 r.
Sørensen ma 30-letnie doświadczenie w różnych międzynarodowych przedsięwzięciach, szczególnie w branży lotniczej. W przeszłości pracował m.in. dla: Scandinavian Airlines, Air Canada oraz Austrian Airlines.
„Jestem zachwycony, mogąc dołączyć do Scandlines na stanowisku prezesa. Jestem podekscytowany programem firmy dotyczących zielonych inicjatyw, perspektywami wzrostów, a także silnym zorientowaniu na klienta” - powiedział Vagn Sørensen, dodając, że nie może doczekać się współpracy z dyrektorem Scandlines, Sørenem Poulsgaardem Jensenem.
Scandlines to duńsko-niemieckie przedsiębiorstwo żeglugowe, które specjalizuje się w przeprawach pomiędzy tymi dwoma krajami, obsługując połączenia Puttgarden-Rødby oraz Rostock-Gedser. Firma dysponuje flotą 8 promów. W ubiegłym roku statki należące do tego przewoźnika przyjęły na pokład 7,4 miliona pasażerów, 1,8 miliona pojazdów osobowych oraz 700 tysięcy jednostek cargo. W ostatnich latach firma Scandlines zasłynęła licznymi „zielonymi” inwestycjami, które uczyniły jej działalność mniej uciążliwą dla środowiska i często stawiana jest w branży za wzór proekologicznych inwestycji.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny