mk
Firmy Scandlines oraz Molslinjen nawiązywały współpracę. Dzięki zawartemu porozumieniu kadry duńskiego armatora będą przechodzić szkolenia na symulatorach należących do Scandlines.
Scandlines posiada swój własny symulator w Puttgarden. Dzięki niemu załogi promów mogą lepiej przygotować się do pracy w różnych sytuacjach, uwzględniających niekorzystne warunki pogodowe czy ewentualne problemy techniczne.
Podpisana pomiędzy armatorami umowa będzie obowiązywać przez trzy lata. Pierwsze treningi mają się odbyć już w kwietniu. Scandlines udostępni nie tylko swój symulator, ale również instruktora, który będzie brał udział w szkoleniach nawigatorów.
Rozwiązanie wykorzystywane przez Scandlines stanowi wierną kopię mostka kapitańskiego i pozwala na dokładne odwzorowanie różnych sytuacji na morzu oraz w portach. Umożliwia przeprowadzenie symulacji z udziałem nawet 25 statków, które tworzą ruch oraz wchodzą w interakcje. Podczas korzystania z symulatora kursanci mają do dyspozycji ECDIS (Electronic Chart Display and Information System – rozwiązanie zastępujące mapy morskie). Dodatkowo Molslinjen rozwinęło swoje własne oprogramowanie, dzięki któremu symulator lepiej zostanie dostosowany do obsługiwanych przez niego tras, a także posiadanej przez niego floty, w skład której wchodzą również szybkie katamarany.
Scandlines stosuje obecny system treningów od 2011 r. i jest jedynym operatorem promowym z Danii, który posiada swój własny symulator.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym