PMK
Analitycy wskazują, że pozytywnym impulsem okazało się przejęcie obsługi połączenia Helsingør -Helsingborg przez HH-Ferries Group. Dzięki temu udało się stworzyć wiele nowych miejsc pracy.
HH-Ferries Group działa na trasie Helsingør -Helsingborg od stycznia 2015 r., kiedy przejęła to połączenie od Scandlines i Stena Line. Zmiana ta okazała się pozytywnym bodźcem do stworzenia nowych miejsc pracy. Powstało bowiem 20 dodatkowych etatów w różnych segmentach, m.in. w sprzedaży, finansach czy dziale IT.
„Są to w większości ludzie funkcjonujący na rynku lokalnym po obu stronach cieśniny, którzy poszukiwali pracy i otrzymali zatrudnienie na nowych stanowiskach” - wyjaśnił Henrik Rørbæk
Obowiązki, które wykonują nowi pracownicy, wcześniej wypełniali pracownicy odpowiednich departamentów obu firm. Zadania te były jednak realizowane z dala od obu miejscowości, pomiędzy którymi pływają promy HH-Ferries Group.
HH-Ferries Group odnotowało w 2015 r. obroty w wysokości 1,3 miliarda koron szwedzkich. Zysk operacyjny wyniósł 21 milionów koron szwedzkich. Tak doskonałe wyniki umożliwiają nie tylko zwiększanie zatrudnienia, ale również na znaczące inwestycje we flotę. Firma zapowiedziała niedawno, że dwa należące do niej promy zostaną przebudowane i przejdą na napędy elektryczne. W ten sposób staną się największymi na świecie promami zasilanymi w ten sposób.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny