Do Gdańska przypłynął statek o znanej nazwie Schleswig-Holstein. Nie chodzi jednakże o słynny niemiecki pancernik, który ostrzeliwał Westerplatte, a o prom ro-pax, który przejdzie remont w jednej ze stoczni.
142-metrowy dwustronny prom pasażersko-samochodowy Schleswig-Holstein o tonażu 2656 ton został wybudowany w 1997 roku. Do Polski przypłynął na remont, który ma odbyć się w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Prom na co dzień obsługuje połączenia między Niemcami i Danią, konkretnie między niemieckim Puttgarden i duńskim Rødby, w barwach Scandlines. Na swoich pokładach może zmieścić do 1200 pasażerów i 364 auta. Schleswig-Holstein powraca do Remontowej po tym, jak w 2013 zamontowano mu w tej stoczni instalację systemu oczyszczania spalin. W 2019 roku prom również przechodził prace w zakładzie.
Schleswig-Holstein jest jednym z sześciu hybrydowych promów Scandlines. Wszystkie zostały zbudowane w 1997 roku i przekształcone w hybrydy sześć lat później.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek