Do Gdańska przypłynął statek o znanej nazwie Schleswig-Holstein. Nie chodzi jednakże o słynny niemiecki pancernik, który ostrzeliwał Westerplatte, a o prom ro-pax, który przejdzie remont w jednej ze stoczni.
142-metrowy dwustronny prom pasażersko-samochodowy Schleswig-Holstein o tonażu 2656 ton został wybudowany w 1997 roku. Do Polski przypłynął na remont, który ma odbyć się w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Prom na co dzień obsługuje połączenia między Niemcami i Danią, konkretnie między niemieckim Puttgarden i duńskim Rødby, w barwach Scandlines. Na swoich pokładach może zmieścić do 1200 pasażerów i 364 auta. Schleswig-Holstein powraca do Remontowej po tym, jak w 2013 zamontowano mu w tej stoczni instalację systemu oczyszczania spalin. W 2019 roku prom również przechodził prace w zakładzie.
Schleswig-Holstein jest jednym z sześciu hybrydowych promów Scandlines. Wszystkie zostały zbudowane w 1997 roku i przekształcone w hybrydy sześć lat później.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth