Duńska firma spodziewa się odebrać cztery nowe holowniki oparte na projekcie TRAnsverse do końca 2026 roku. Zostaną dostarczone w ramach planowanej globalnej odnowy floty Svitzer, ponieważ firma nadal realizuje swoje cele w zakresie dekarbonizacji branży morskiej.
Svitzer stale ocenia swoją flotę pod kątem wymagań klientów i wymagań operacyjnych w ponad 180 portach i terminalach, w których działa. Odbywa się to przy ciągłym dążeniu do spełnienia wymagań klientów, wykorzystania innowacji i technologii oraz zapewnienia elastyczności w celu wsparcia przejścia na bardziej zrównoważone źródła energii. W związku z tym firma przekazała 11 grudnia, że podpisała umowę ze stocznią Cheoy Lee z Hongkongu na cztery nowe holowniki TRAnsverse 2900. Planowana dostawa ma nastąpić w 2026 roku. Kontrakt oznacza, że Svitzer ma posiadać w swojej flocie łącznie siedem holowników z tej serii. Aktualnie jeden z nich jest już w eksploatacji.
– To zamówienie pozwala nam kontynuować odnawianie naszej floty, aby zaspokoić potrzeby naszych klientów i nasze cele w zakresie dekarbonizacji, zapewniając jednocześnie silną podstawę do angażowania się w projekty rozwojowe. Nowy holownik TRAnsverse będzie niewątpliwie naszą preferowaną konstrukcją w przyszłości, a dzięki jeszcze większej liczbie tych holowników w naszej flocie jesteśmy w stanie stale poprawiać możliwości operacyjne i oszczędność paliwa z korzyścią dla naszych klientów, a także dla środowiska – powiedział Kasper Karlsen, dyrektor operacyjny Svitzer.
– Cieszymy się, że zostaliśmy wybrani jako partner budowlany firmy Svitzer i z niecierpliwością czekamy na współpracę z ich zespołem przy budowie tych czterech holowników TRAnsverse dla ich globalnej floty. Podobnie jak w przypadku wszystkich naszych prac, nasz zespół zrealizuje projekt zgodnie z naszym głównym celem, jakim jest jakość, obsługa i niezawodność – zaznaczył Ken Lo, dyrektor w Cheoy Lee Shipyards.

Holownik TRAnsverse został zaprojektowany przez Svitzer we współpracy z architektem okrętowym, Robertem Allanem Ltd. Każdy ma całkowitą długość 29 metrów, uciąg do 80 ton i imponujące możliwości pchania bocznego. Przy prędkości maksymalnej 13 węzłów wykorzystując wielokierunkowy kształt kadłuba i napęd zapewniają znacznie większe siły sterujące i zrywające niż holowniki ASD o podobnych rozmiarach, przy niższym zużyciu paliwa.
Nowe statki są planowane do działania na całym świecie, a w planach jest także ich wykorzystanie przy różnych projektach rozwojowych z różnymi partnerami w zakresie usług holownicznych i morskich. Dlatego też umowa z Cheoy Lee Shipyards obejmuje opcję na cztery dodatkowe holowniki tego samego typu, które mogą być wykorzystane w razie potrzeby.
Svitzer jest globalnym dostawcą usług holowniczych i morskich. Podstawową działalnością firmy jest pomoc dużym statkom morskim w manewrowaniu do i z portów oraz terminali w celu zacumowania i odcumowania. Obsługuje około 2000 klientów w ponad 140 portach i 40 terminalach w 37 krajach. Zapewnia obsługę infrastruktury portowej dzięki swojej flocie liczącej 450 jednostek.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów