Terminal kontenerowy Baltic Hub poinformował, że po raz pierwszy powitał dwupaliwowy statek feederowy zdolny do pracy na zielonym metanolu. Eco Ponente dołączył do nowej floty statków napędzanych zielonym metanolem zamówionych przez X-Press Feeders.
Jednostki te są wyjątkowo wydajne pod względem zużycia paliwa, a także wykorzystują najnowsze technologie i innowacje w projektowaniu statków.
- Gratulacje dla X-Press Feeders za podejmowanie zdecydowanych kroków w kierunku zrównoważonego transportu morskiego - pisze w mediach społecznościowych Baltic Hub.
Zielony metanol to odnawialne źródło energii produkowane z rozkładu materii organicznej, takiej jak odpady i pozostałości. Jest to ekologiczne paliwo morskie, które redukuje emisję gazów cieplarnianych nawet o 65% w porównaniu do tradycyjnych paliw stosowanych dla głównego napędu.
Baltic Hub, który został uruchomiony w 2007 r. pod nazwą DCT Gdańsk, obecnie posiada zdolność przeładunkową do 3 mln TEU rocznie. Łączna długość dwóch głębokowodnych nabrzeży terminalu wynosi 1,3 km, co pozwala na obsługę czterech statków jednocześnie. Terminal obsługuje ponad 700 statków rocznie, w tym największe kontenerowce świata. W 2023 roku terminal obsłużył 2,05 miliona TEU i zatrudnia ponad 1,4 tys. osób.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania