Gdańska stocznia Marine Projects poinformowała, że do Norwegii wypłynął budowany przez nią częściowo wyposażany trawler Jarle Berg.
Marine Projects budowała częściowo wyposażony trawler Jarle Berg na zlecenie norweskiej stoczni Larsnses Mek Verksted. To właśnie tam odholowany został w niedzielę kadłub. W Norwegii statek zostanie wykończony, a następnie przekazany armatorowi, firmie Jarle Bergs Sønner.
Jarle Berg to statek rybacki o długości 50,7 metra, szerokości 12 metrów i tonażu brutto 1200 ton. Jednostka została zamówiona w Larsnes Mek Verksted w 2021 roku. Za projekt odpowiadało buro Skipskompetanse. Pracować na nim będzie 14 marynarzy. Statek ma możliwość transportu ryby żywej w specjalnych zbiornikach, ale także mrożenia ryb.
Trawler jest holowany przez holownik Serval. Do Larsnes ma dotrzeć z końcem tygodnia.
Jarle Berg to kolejny statek budowany w kooperacji między Marine Projects a Larsnes Mek Verksted. Stocznie mają na koncie m.in. budowane w podobnej relacji statki rybackie Ro Senja, Orca Yka, a ostatnio także Ro Spirit czy Nord Fugløy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów