Stena Bulk zaprezentowała dziś swoją koncepcję hybrydowego masowca InfinityMAX. Jest to projekt,który ma rzucić wyzwanie konwencjonalnemu myśleniu o wydajności i redukcji emisji dwutlenku węgla w żegludze.
Hybrydowy, napędzany wodorem, masowiec InfinityMAX, jest przeznaczony do przewozu w samowystarczalnych przedziałach zarówno ładunków suchych, jak i mokrych. Do wytwarzania całej energii elektrycznej potrzebnej w systemach wewnętrznych mają być wykorzystywane turbiny wiatrowe i panele słoneczne.
Koncepcja InfinityMAX obejmie również składane żagle skrzydłowe i kadłub inspirowany skórą rekina, co ma jeszcze bardziej zwiększyć wydajność. Chociaż statki będą miały załogę, Stena Bulk zaprojektowała InfinityMAX tak, aby jednostka była półautonomiczna i spełniała przyszłe zapotrzebowanie na wydajne operacje bez narażania bezpieczeństwa ludzi.
Projekt przewiduje, że niebawem przemysł żeglugowy będzie odgrywał kluczową rolę w zaopatrywaniu świata w energię odnawialną, chemikalia i materiały eksploatacyjne.
Jednym z podstawowych założeń projektowych jest stworzenie znormalizowanych i modułowych jednostek ładunkowych, które mogą przewozić ładunek suchy, płynny lub skroplone produkty gazowe (takie jak metan, wodór lub amoniak). Ładunek może być później umieszczany na holownikach poza terenem portu co sprzyja oszczędności czasu i unikaniu zatorów.
- To, co tutaj proponujemy, jest innowacyjne, prowokacyjne i radykalnie zmieniłoby sposób, w jaki myślimy o handlu masowym. Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy zaprezentować nasz koncepcyjny projekt statku InfinityMAX, który naszym zdaniem przesuwa granice dla przyszłości naszej branży - powiedział Erik Hånell, prezes i dyrektor generalny, Stena Bulk.
W związku z tym, że coraz więcej podmiotów dąży do uzyskania neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r., Stena Bulk dostrzega rosnące zapotrzebowanie na transport ładunków energetycznych, takich jak wodór, metanol, metan i amoniak. Również oleje jadalne i chemikalia oraz inne towary masowe będą miały rosnące zapotrzebowanie.
- Zastosowanie zaawansowanych technologii - w tym paliwa wodorowego i innych środków zwiększających wydajność - oznacza, że jest to koncepcja statku, która potwierdza naszą podstawową filozofię, zgodnie z którą innowacje są kluczem do sukcesu komercyjnego - powiedział Hånell - Będziemy nadal ściśle współpracować z naszymi partnerami w zakresie innowacji, aby zapewnić właściwy postęp, który sprawi, że koncepcja InfinityMAX stanie się rzeczywistością.
Według Stena Bulk, statek InfinityMAX mógłby wejść do służby między 2030 a 2035 rokiem.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów