Pod koniec listopada niemiecki statek patrolowiec Seefalke wypłynął z PGZ Stoczni Wojennej. Statek przechodził tam przegląd klasowy, remont i prace konserwacyjne.
Seefalke wypłynął ze stoczni 27 listopada. Wszystkie prace w stoczni odbyły się terminowo. Poza przeglądem klasowym statek przeszedł prace konserwacyjno-malarskie, elektryczne, mechaniczne i wyposażeniowe. Jak donosi portal Polska-Morska.pl, z efektu zadowolony jest zarówno armator, jak i sama stocznia, która wyraziła nadzieję, że pomoże to przyciągnąć w przyszłości do jej doków inne jednostki armatora.
Seefalke to patrolowiec ochrony rybołówstwa, którego armatorem jest niemiecki urząd rolnictwa i żywności. Prace w PGZ Stoczni Wojennej zostały wykonane na mocy wygranego przez stocznię przetargu, w której PGZ SW pokonała czterech niemieckich konkurentów. Kontrakt został podpisany w maju. Jego wartość nie została ujawniona, choć udostępnione przez zleceniodawcę szacunki określają wartość prac na 756 tys. euro brutto. W trakcie przetargu największe znaczenie miała cena usługi (70 procent możliwych do zdobycia punktów) i wartość opłat stoczniowych (20 procent). Pod uwagę brana była także odległość od macierzystego portu Seefalke, niemieckiego Cuxhaven (10 procent). Wcześniej PGZ Stocznia Wojenna ubiegała się m.in. o kontrakt na remont niemieckiego okrętu-bazy Donau, ale sprawa utknęła ze względów formalno-prawnych w niemieckim sądzie federalnym.
Seefalke wszedł do służby w 2008 roku. Ma 72,7 metra długości, 12,5 metra szerokości i 5,05 metra zanurzenia. Jest napędzany silnikiem spalinowo-elektrycznym i osiąga prędkość 19,7 węzła. Jego załogę stanowi 20 osób.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów