Ievoli Cobalt, statek do prac offshorowych należący do Next Geosolutions, przeszedł remont w stoczni Remontowa SA w Gdańsku.
Włoska firma Next Geosolutions, specjalizująca się w badaniach inżynieryjnych i geologicznych w sektorze morskim, umacnia swoją pozycję w Polsce i na rynku bałtyckim. Poza zaangażowaniem w projekt Baltic Pipe, nawiązaniem współpracy z Uniwersytetem Gdańskim oraz zapowiedzią otwarcia oficjalnego biura w Polsce, Next Geolosutions współpracuje z polskimi stoczniami. Z doku stoczni Remontowa w zeszłym tygodniu wypłynął statek Ievoli Cobalt, którzy przechodził remont klasowy.
Jak podają przedstawiciele Next Geosolutions, zarówno Ievoli Cobalt, jak i bliźniacza jednostka Ievoli Amber, zostały zaprojektowane w Polsce przez gdyńskie okrętowe biuro projektowo-konsultingowe MC Ship Design & Marine Consulting Ltd (MMC SD&MC). Kilka spośród kilkudziesięciu jednostek pływających w barwach Next Geosolutions zostało także zbudowanych w polskich stoczniach. Dlatego też naturalnym posunięciem dla operatora był wybór polskiej stoczni do wykonania remontu klasowego, który musi być przeprowadzany cyklicznie, co 5 lat. Next Geosolutions podkreśla także, że wybór polskiej stoczni był podyktowany zarówno znaną jakością wykonywanych tu prac, jak i zaangażowaniem firmy w inwestowanie i wzmacnianie swojej obecności w regionie.
Wybudowany w 2016 roku Ievoli Cobalt ma 3907 ton nośności i 4495 ton pojemności brutto. Statek mierzy 83 metry długości i 17 metrów szerokości. Został zaprojektowany i zmodernizowany do prowadzenia kompleksowych pomiarów hydrograficznych i jako jednostka wspierająca proces układania kabli podwodnych i rurociągów. Przedstawiciele Next Geosolutions podają, że ze względu na swoje parametry Ievoli Cobalt może z powodzeniem prowadzić prace w trudnych warunkach hydro-meteorologicznych i idealnie nadaje się do działań na Morzu Bałtyckim.
Podczas remontu klasowego w stoczni Remontowa Ievoli Cobalt przeszedł typowe zabiegi konserwacyjne i malarskie, ale zyskał także nowe wciągarki i uchylną dźwignicę ramową. Usprawniono także działanie sensorów urządzeń badawczych i wyremontowano rufowe pędniki azymutalne i dziobowe stery strumieniowe. Statek zyskał także system uzdatniania wód balastowych. Przegląd przeszedł także pokładowy żuraw.
Po pobycie w Polsce Ievoli Cobalt pożegluje na Morze Północne, gdzie ma wykonać badania geologiczne i zbadać dno morskie w poszukiwaniu niewybuchów na terenie przeznaczonym pod budowę morskiej farmy wiatrowej.
Next Geosolutions zapowiada, że w przyszłym roku w jednej z polskich stoczni analogiczny przegląd klasowy przejdzie Ievoli Amber.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów