Ievoli Cobalt, statek do prac offshorowych należący do Next Geosolutions, przeszedł remont w stoczni Remontowa SA w Gdańsku.
Włoska firma Next Geosolutions, specjalizująca się w badaniach inżynieryjnych i geologicznych w sektorze morskim, umacnia swoją pozycję w Polsce i na rynku bałtyckim. Poza zaangażowaniem w projekt Baltic Pipe, nawiązaniem współpracy z Uniwersytetem Gdańskim oraz zapowiedzią otwarcia oficjalnego biura w Polsce, Next Geolosutions współpracuje z polskimi stoczniami. Z doku stoczni Remontowa w zeszłym tygodniu wypłynął statek Ievoli Cobalt, którzy przechodził remont klasowy.
Jak podają przedstawiciele Next Geosolutions, zarówno Ievoli Cobalt, jak i bliźniacza jednostka Ievoli Amber, zostały zaprojektowane w Polsce przez gdyńskie okrętowe biuro projektowo-konsultingowe MC Ship Design & Marine Consulting Ltd (MMC SD&MC). Kilka spośród kilkudziesięciu jednostek pływających w barwach Next Geosolutions zostało także zbudowanych w polskich stoczniach. Dlatego też naturalnym posunięciem dla operatora był wybór polskiej stoczni do wykonania remontu klasowego, który musi być przeprowadzany cyklicznie, co 5 lat. Next Geosolutions podkreśla także, że wybór polskiej stoczni był podyktowany zarówno znaną jakością wykonywanych tu prac, jak i zaangażowaniem firmy w inwestowanie i wzmacnianie swojej obecności w regionie.
Wybudowany w 2016 roku Ievoli Cobalt ma 3907 ton nośności i 4495 ton pojemności brutto. Statek mierzy 83 metry długości i 17 metrów szerokości. Został zaprojektowany i zmodernizowany do prowadzenia kompleksowych pomiarów hydrograficznych i jako jednostka wspierająca proces układania kabli podwodnych i rurociągów. Przedstawiciele Next Geosolutions podają, że ze względu na swoje parametry Ievoli Cobalt może z powodzeniem prowadzić prace w trudnych warunkach hydro-meteorologicznych i idealnie nadaje się do działań na Morzu Bałtyckim.
Podczas remontu klasowego w stoczni Remontowa Ievoli Cobalt przeszedł typowe zabiegi konserwacyjne i malarskie, ale zyskał także nowe wciągarki i uchylną dźwignicę ramową. Usprawniono także działanie sensorów urządzeń badawczych i wyremontowano rufowe pędniki azymutalne i dziobowe stery strumieniowe. Statek zyskał także system uzdatniania wód balastowych. Przegląd przeszedł także pokładowy żuraw.
Po pobycie w Polsce Ievoli Cobalt pożegluje na Morze Północne, gdzie ma wykonać badania geologiczne i zbadać dno morskie w poszukiwaniu niewybuchów na terenie przeznaczonym pod budowę morskiej farmy wiatrowej.
Next Geosolutions zapowiada, że w przyszłym roku w jednej z polskich stoczni analogiczny przegląd klasowy przejdzie Ievoli Amber.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich