Seaway 7, firma specjalizująca się w budowie sadowionych w dnie morskim farm wiatrowych, podała, że rozpoczęło się cięcie blach do budowy nowej jednostki typu jack-up. Ujawniono także jej nazwę.
Cięcie blach odbyło się w stoczni China Merchants Heavy Industry (CMHI), która buduje statek. Będzie to jednostka typu jack-up do instalacji turbin wiatrowych (Wind Turbine Installation Vessel - WTIV) nowej generacji, konstruowana według projektu GustoMSC NG-14000XL-G.
Seaway 7 ujawnił także, jaką nazwę nadano statkowi. Jednostka będzie się nazywać Seaway Ventus (z łac. "wiatr"). Statek ma być oddany do eksploatacji w połowie 2023 roku.
Seaway Ventus będzie jednym z największych na świecie statków tego typu. Został zaprojektowany z myślą o transporcie i instalacji turbin wiatrowych nowej generacji i monopali w rozmiarze XL. Jednostka będzie mogła dokonać instalacji komponentów wiatraków na wodach o głębokości do 65 metrów oraz do 182 metrów nad poziomem morza dzięki specjalnemu teleskopowemu dźwigowi o udźwigu do 2500 ton w trybie wsuniętym i 1600 ton w trybie wysuniętym. Seaway 7 podał także, że położony został specjalny nacisk na to, żeby statek był tak ekologiczny, jak to tylko możliwe. Zastosowane będą w nim specjalne systemy odzyskiwania energii i ciepła, elementy redukujące emisję CO2 o 20% w porównaniu do podobnych statków, a także hybrydowe zasilanie bateryjne. Co więcej, Ventus będzie gotowy do instalacji wodorowych ogniw paliwowych, kiedy technologia ta stanie się dostępna.
Podczas uroczystości rozpoczęcia cięcia blach obecni byliprzedstawiciele armatora i stoczni. Torben Mikkelsen, Project Manager powiedział: - To jest ważny moment dla Seaway 7 i kamień milowy dla nas po roku projektowania jednostki.
Damen i Compagnie Maritime Monegasque ogłaszają dwuletni kontrakt na FCS 7011 w Brazylii
Stocznia Fincantieri zwodowała kolejny ekologiczny wycieczkowiec
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku
Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość
Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra
Firmy stoczniowe ruszają na łowy pracowników