• <

Wynik wyszukiwania - "cmhi" - Wiadomości

Pierwszy na świecie silnik zasilany metanolem zamówiony do tankowca VLCC

China Merchants Energy Shipping (CMES), gigantyczna firma żeglugowa notowana na giełdzie w Szanghaju i spółka-córka China Merchants Heavy Industry (CMHI), zamówiła główny silnik MAN B&W 7G80ME-LGIM w związku z budową tankowca VLCC. To pierwsze tego rodzaju zamówienie na silnik metanolowy typu dual-fuel dla tego rodzaju statku. Statek będzie konstruowany przez Dalian Shipbuilding Industry Co (DSIC), a dostawa planowana jest do kwietnia 2026 roku.
22.11.2023

Jan de Nul zamawia ogromny statek do układania podmorskich kabli, kluczowy dla inwestycji energetycznej

Jan De Nul zamawia kablowiec w chińskiej stoczni CMHI Haimen. Dzięki niezrównanej nośności do przewozu kabli wynoszącej 28 000 ton statek będzie obsługiwał energetykę odnawialną i przemysł kabli podmorskich w zakresie instalowania ich na dłuższych dystansach i głębszych wodach. Statek ma zostać dostarczony w 2026 roku.
03.10.2023

MacGregor dostarczy sprzęt RoRo dla pierwszego statku typu PCTC zasilanego metanolem

MacGregor, część Cargotec, został wybrany do dostarczenia sprzętu RoRo dla dwóch pierwszych na świecie czystych i beezemisyjnych statków do przewozu samochodów i ciężarówek (Pure Car and Truck Carrier, PCTC), napędzanych metanolem dla firmy China Merchant Energy Shipping.
29.09.2023

Cruisery na zielonym kursie. Floty pasażerskie coraz bardziej ekologiczne

Armatorzy statków pasażerskich zamawiają statki przyjazne dla środowiska z silnikami dwupaliwowymi i kadłubami oraz systemami emitującymi mniej hałasu. MSC Cruises upowszechniło niedawno informację o pierwszym na świecie rejsie, w czasie którego statek MSC Euribia z systemem LNG wykonał podróż, podczas której uzyskano bilans zerowej emisji gazów cieplarnianych netto.
12.09.2023

Nor-Shipping 2023. Partnerstwo biznesu i innowacji. Polska błysnęła wodorem

Odbywające się na początku czerwca Nor-Shipping 2023 to niewątpliwie najważniejsze wydarzenie roku w biznesie morskim. Przytłaczał ogrom około 1 000 wystawców oraz około 50 tys. uczestników - przedstawicieli biznesu i polityki, nauki i klastrów morskich, czołowych firm badawczych i eksperckich z całego świata. Polska przyjechała na Nor Shipping z wodorem.
12.06.2023

Znamy zwycięzców nagród Nor-Shipping 2023!

Podczas 29. edycji Nor-Shipping - targów morskich kończących się dzisiaj w Norwegii przyznano prestiżowe nagrody: Next Generation Ship Award, Ocean Solutions Award oraz Young Entrepreneur Award.
09.06.2023

Nawigowanie pomiędzy globalnymi sporami. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 16 – 19/2023)

Nadal główny wpływ na sytuację geopolityczną jak i ekonomiczną światowej gospodarki mają obecne wydarzenia, które odbywają się na międzynarodowej arenie. Spory między USA i Chinami, trwająca na Ukrainie wojna i wiele innych wydarzeń niewątpliwe zaburzają dotychczasowe rozumienie zależności i wzorców handlu międzynarodowego, w tym morskiego. Ten proces trwa już od wielu miesięcy. Zmiany na rynku a także nieustanne dostosowywanie do ciężkiej sytuacji przez przewoźników nieustannie trwają.
29.05.2023

Dźwigowiec Les Alizés wszedł do Gdańska, przejdzie przebudowę

Les Alizés to statek-dźwig służący do operacji offshore. Choć jednostka należąca do Jan De Nul dopiero co wyszła ze stoczni, to już trafiła do kolejnej, na przebudowę. Statek przejdzie prace w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
03.03.2023

Luki w portach. Pandemia i wojna obnażyły słabe punkty w globalnej infrastrukturze portowej i transporcie morskim

IAPH zidentyfikował luki w zakresie odporności portów na zakłócenia w łańcuchach dostaw, cyfryzacji i zaawansowania procesu dekarbonizacji w portach. Na marginesie znalazły się luki w zarządzaniu, harmonizacji działań, marketingu, bezpieczeństwie antyterrorystycznym i dzisiaj najważniejszym: odporności portów na ataki militarne.
11.10.2022

Jan De Nul zwodował najnowszy statek do instalacji elektrowni wiatrowych w rozmiarze XXL

Les Alizés – to statek instalacyjny, o którym będzie głośno w tym roku. Jest to najwyższej klasy jednostka instalacyjna przeznaczona do obsługi morskich farm wiatrowych, zarówno w procesie instalacji, jak i demontażu.
14.01.2022

Chiński wiatr ogarnia świat. Chiny na globalnym rynku offshore wind [RAPORT]

Globalnym liderem energetyki wiatrowej, zarówno na lądzie, jak i na morzu są Chiny. To właśnie na Państwo Środka przypada ponad połowa światowej mocy zainstalowanej w morskiej energetyce wiatrowej, zaś Chińczycy nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa.
08.12.2021

Nowy jack-up dla Seaway 7: ruszyły prace, ujawniono nazwę

Seaway 7, firma specjalizująca się w budowie sadowionych w dnie morskim farm wiatrowych, podała, że rozpoczęło się cięcie blach do budowy nowej jednostki typu jack-up. Ujawniono także jej nazwę.
26.11.2021

Historia badań i inicjatyw międzynarodowych w sprawie zatopionej amunicji

Zatopiona amunicja, a zwłaszcza amunicja chemiczna była postrzegana jako problem polityczny. Spowodowane było to kwestiami związanymi z odpowiedzialnością prawną. Powszechnie akceptowana zasada „Zanieczyszczający Płaci” (z ang. Polluter Pays) jest już w użyciu od IX wieku, ale jej stosowanie formalne to historia najnowsza.
22.10.2021

SunStone odbiera trzeci ekologiczny statek ekspedycyjny

Firma SunStone Ships, właściciel ekspedycyjnego statku wycieczkowego z siedzibą na Florydzie, odebrał trzeci z siedmiu statków wycieczkowych klasy Infinity nowej generacji dla China Merchants Heavy Industry (CMHI).
19.10.2021

Rozpoczęła się budowa nowoczesnego pływającego statku instalacyjnego offshore dla Jan de Nul

Jan de Nul oraz China Merchant Heavy Industry (CMHI) rozpoczęły budowę pływającego statku instalacyjnego Le Alizes. Jednostka została zaprojektowana do załadunku, transportu, podnoszenia i instalowania fundamentów morskich turbin wiatrowych.
07.12.2020

Ocean Explorer zwodowany w Chinach

Najnowszy wycieczkowiec ekspedycyjny SunStone, Ocean Explorer, został 12 sierpnia zwodowany w chińskiej stoczni China Merchants Heavy Industries. To czwarta jednostka klasy INFINITY, zaprojektowana w myśl projektu X-BOW autorstwa firmy Ulstein.
19.08.2020

PHT zamówił dwie jednostki do instalacji turbin wiatrowych w CMHI

Norweski OHT zawarł umowę z China Merchants Heavy Industry (CMHI) w sprawie budowy dwóch statków instalacyjnych do turbin wiatrowych, z opcją na dwie dodatkowe jednostki.
03.08.2020

Silniki MAN dla statku do instalacji morskich turbin wiatrowych nowej generacji

Stocznia China Merchant Heavy Industry (CMHI) zamówiła sześć silników głównych MAN 12V32/44CR dla Les Alizés czyli statku, który powstaje dla belgijskiej grupy Jan De Nul.
04.05.2020

Kolejny wycieczkowiec ekspedycyjny SunStone zwodowany

16 marca w stoczni CMHI (China Merchants Heavy Industry) w Chinach odbyła się ceremonia wodowania Ocean Victory, ekspedycyjnego wycieczkowca z serii INFINITY dla SunStone Ships. To druga jednostka z opatentowanym kształtem kadłuba X-Bow zbudowana w tej stoczni. Za projekt i wyposażenie statku jest odpowiedzialne biuro Ulstein Design & Solutions.
23.03.2020

Jan De Nul zamówił nowoczesny statek instalacyjny offshore

Luksemburski Jan De Nul zamówił drugi megastatek instalacyjny offshore, Les Alizes, w chińskiej stoczni CMHI Haimen. Razem z Voltairem, nowym statkiem samo-podnośnym, będę w stanie budować morskie farmy wiatrowe najnowszej generacji.
27.11.2019

Pierwszy wycieczkowiec ekspedycyjny SunStone na Antarktydzie

Pierwszy statek wycieczkowy z innowacyjnym kształtem kadłuba X-BOW wyruszył na swoją pierwszą wyprawę na Antarktydę i 1 listopada przekroczył słynną Cieśninę Drake’a.
06.11.2019

SunStone odebrał pierwszy wycieczkowiec polarny ze stoczni CMHI

Amerykański armator SunStone Ships odebrał 6 września swój pierwszy wycieczkowiec ekspedycyjny klasy Infinity od chińskiej stoczni China Merchants Heavy Industry (CMHI).
09.09.2019

Postępuje budowa wycieczkowców dla SunStone Ships w chińskiej stoczni CMHI

China Merchants Heavy Industry (CMHI) poczyniła dalsze postępy w budowie polarnych wycieczkowców ekspedycyjnych dla amerykańskiego armatora SunStone Ships. 5 września odbyły się tam dwie ceremonie: położenia stępki pod statek Ocean Victory i cięcia blach pod jednostkę Ocean Explorer.
05.09.2019

Podpisano kontrakt na siódmy statek klasy Infinity dla SunStone Ships

Jak poinformował na swojej stronie amerykański armator SunStone, podpisano kolejną umowę na projekt i budowę statku ekspedycyjnego z serii Infinity. Będzie to już siódma jednostka tej klasy, charakteryzująca się m.in. opatentowanym kształtem kadłuba X-Bow.
31.05.2019

SunStone zamawia szósty wycieczkowiec ekspedycyjny z serii Infinity

Jak poinformował na swojej stronie amerykański armator SunStone, została podpisana umowa na projekt i budowę kolejnego statku ekspedycyjnego z serii Infinity. Będzie to już szósta jednostka tej klasy.
17.04.2019

Wodowanie pierwszego z 10 wycieczkowców ekspedycyjnych SunStone (foto)

12 marca w stoczni CMHI (China Merchants Heavy Industry) w Chinach odbyła się ceremonia wodowania Greg Mortimer, pierwszego z 10 wycieczkowców ekspedycyjnych z serii INFINITY dla SunStone Ships. Według założeń, arktyczne rejsy na jego pokładzie mają się rozpocząć jeszcze w tym sezonie zimowym.
12.03.2019

Ulstein zdobyło kontrakt na zaprojektowanie czwartego statku ekspedycyjnego dla SunStone

Norweski designer statków Ulstein otrzymał kontrakt na zaprojektowanie czwartego wycieczkowca ekspedycyjnego dla armatora SunStone z amerykańskiego Miami. Jednostka Ocean Explorer zostanie zbudowana w stoczni China Merchants Heavy Industries (CMHI).
27.02.2019

Offshore Heavy Transport wchodzi na rynek morskiej energii wiatrowej z innowacyjną jednostką

Offshore Heavy Transport (OHT), z siedzibą w Norwegii, chce wejść na rynek energii ze źródeł odnawialnych za pomocą nowoczesnego statku do transportu ciężkich ładunków i instalacji, który łączy półzanurzalność z operacjami dźwigowymi o dużej wydajności.
21.10.2018

Norweska firma wchodzi na rynek energii wiatrowej offshore z innowacyjną jednostką

Offshore Heavy Transport (OHT) z siedzibą w Norwegii chce wejść na rynek energii ze źródeł odnawialnych za pomocą nowoczesnego statku do transportu ciężkich ładunków i instalacji, który łączy półzanurzalność z operacjami dźwigowymi o dużej wydajności.
22.07.2018

Dziękujemy za wysłane grafiki.