ew
16 marca w stoczni CMHI (China Merchants Heavy Industry) w Chinach odbyła się ceremonia wodowania Ocean Victory, ekspedycyjnego wycieczkowca z serii INFINITY dla SunStone Ships. To druga jednostka z opatentowanym kształtem kadłuba X-Bow zbudowana w tej stoczni. Za projekt i wyposażenie statku jest odpowiedzialne biuro Ulstein Design & Solutions.
Jak czytamy w komunikacie Ulstein: "Choć Ocean Victory jest jednym z siostrzanych statków „Grega Mortimera”, pierwszego statku z serii INFINITY, różni się od niego na kilka sposobów, odzwierciedlając elastyczność tej serii projektowej".
"Ocean Victoryr" w sezonie zimowym pływać będzie na Antarktydę, zaś w sezonie letnim na Alaskę. Dzięki zastosowanemu i opatentowanemu kształtowi kadłuba X-Bow, stworzonego przez norweskiego ULSTEIN - rejsy do odległych, trudnych nawigacyjnie miejsc, staną się łatwiejsze, szybsze i przyjemniejsze. X-bow to koncepcja odwróconego łuku. Kadłub został zbudowany zgodnie z klasą polarną PC6 z notacjami klasy Safe Return to Port oraz Virtual Anchorage.
Statek o długości 104,4 m przyjmie na pokład 200 pasażerów. Znajduje się na nim 93 apartamentów, w tym 68 z balkonami, 9 z balkonami francuskimi i 16 z panoramicznymi oknami.
Jak mówił prezes i dyrektor generalny SunStone, Niels-Erik Lund: "Nasi czarterujący pragną cieszyć się zaletami najnowocześniejszej technologii, takiej jak konstrukcja X-bow, a także znaczącą efektywnością operacyjną oferowaną przez klasę Infinity. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby wprowadzić na rynek nowe jednostki tak szybko, jak to tylko możliwe."
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii