ew
16 marca w stoczni CMHI (China Merchants Heavy Industry) w Chinach odbyła się ceremonia wodowania Ocean Victory, ekspedycyjnego wycieczkowca z serii INFINITY dla SunStone Ships. To druga jednostka z opatentowanym kształtem kadłuba X-Bow zbudowana w tej stoczni. Za projekt i wyposażenie statku jest odpowiedzialne biuro Ulstein Design & Solutions.
Jak czytamy w komunikacie Ulstein: "Choć Ocean Victory jest jednym z siostrzanych statków „Grega Mortimera”, pierwszego statku z serii INFINITY, różni się od niego na kilka sposobów, odzwierciedlając elastyczność tej serii projektowej".
"Ocean Victoryr" w sezonie zimowym pływać będzie na Antarktydę, zaś w sezonie letnim na Alaskę. Dzięki zastosowanemu i opatentowanemu kształtowi kadłuba X-Bow, stworzonego przez norweskiego ULSTEIN - rejsy do odległych, trudnych nawigacyjnie miejsc, staną się łatwiejsze, szybsze i przyjemniejsze. X-bow to koncepcja odwróconego łuku. Kadłub został zbudowany zgodnie z klasą polarną PC6 z notacjami klasy Safe Return to Port oraz Virtual Anchorage.
Statek o długości 104,4 m przyjmie na pokład 200 pasażerów. Znajduje się na nim 93 apartamentów, w tym 68 z balkonami, 9 z balkonami francuskimi i 16 z panoramicznymi oknami.
Jak mówił prezes i dyrektor generalny SunStone, Niels-Erik Lund: "Nasi czarterujący pragną cieszyć się zaletami najnowocześniejszej technologii, takiej jak konstrukcja X-bow, a także znaczącą efektywnością operacyjną oferowaną przez klasę Infinity. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby wprowadzić na rynek nowe jednostki tak szybko, jak to tylko możliwe."
Strażak-28 dla ZMPSiŚ zwodowany w Remontowej Shipbuilding
Szwecja chce unowocześnić flotę lodołamaczy
Bureau Veritas kończy nowe badania nad amoniakiem jako paliwem
Zatonęła albo nie. Co się stało ze słynną pływającą restauracją z Hongkongu?
Enamor prezentuje ofertę skierowaną do hydrografów morskich podczas Krajowych Obchodów Światowego Dnia Hydrografii
Niemiecki rząd chce kupić stocznię w Rostocku