• <
CHIPOLBROK_TOP

Pierwszy wycieczkowiec ekspedycyjny SunStone na Antarktydzie

ew/Ulstein

06.11.2019 11:12 Źródło: własne
Strona główna Pierwszy wycieczkowiec ekspedycyjny SunStone na Antarktydzie
Pierwszy wycieczkowiec ekspedycyjny SunStone na Antarktydzie - GospodarkaMorska.pl

Pierwszy statek wycieczkowy z innowacyjnym kształtem kadłuba X-BOW Greg Mortimer wyruszył na swoją pierwszą wyprawę na Antarktydę i 1 listopada przekroczył słynną Cieśninę Drake’a.

Jak pisze w oficjalnym komunikacie norweska firma Ulstein Design & Solutions AS, która zaprojektowała jednostkę: "Statek ten jest prawdziwym globtroterem, powstawał na czterech kontynentach: jego armator SunStone Ships ma siedzibę w USA, operator Aurora Expeditions pochodzi z Australii, projektant jednostki Ulstein - z Norwegii, a stocznia, w której powstawała jest chińska. Teraz będzie eksplorować Biały Kontynent."

Charakterystyczny kształt kadłuba „X-BOW” Grega Mortimera poprawia komfort podróżowania ponieważ pomaga ograniczyć wszelkie wstrząsy, hałasy i wibracje a statek może utrzymywać prędkość w niesprzyjających warunkach pogodowych, aby szybko pokonywać najtrudniejsze odcinki na wodach, takie jak Cieśnina Drake'a.

Funkcja X-BOW® została wprowadzona przez Ulstein w 2005 roku i jest zastosowana już na ponad 100 jednostkach pływających na całym świecie.

Jak mówi mówi Tore Ulstein, zastępca dyrektora generalnego i COO Design & Solutions w Ulstein Group: "Bycie specjalistą oznacza, że ​​projektowane przez nas statki muszą być wytrzymałe na bardzo trudne warunki pogodowe w niektórych z najtrudniejszych obszarów oceanicznych na świecie. Kiedy Ulstein zaproponował swoje rozwiązania branży wycieczkowej, właściciele statków wycieczkowych natychmiast dostrzegli potencjał. „Greg Mortimer” to pierwszy statek wycieczkowy z funkcją X-BOW®, ale obecnie w Chinach i Norwegii są w budowie kolejne takie jednostki ”.

Greg Mortimer to pierwszy statek z serii Infinity. Charakteryzuje się długością 104,4 m i szerokością 18,4 m.  Na jegoo pokład wejdzie maksymalnie 200 pasażerów i 55 członków załogi. 

Na pokładzie jednostki znajdziemy bar, restauracje, butik, siłownię czy spa. Obecnie w stoczni CMHI (China Merchants Heavy Industry) budowane są kolejne statki klasy Infinity. Są to:  Ocean Victory, Ocean Explorer, Ocean Odyssey i Ocean Discoverer, które mają być dostarczone odpowiednio  we wrześniu 2020 roku, w lutym 2021, w marcu 2022 i we wrześniu 2022 roku.

Wycieczkowce te pozwolą na rejsy do Arktyki, Antarktydy i innych odległych, trudnych nawigacyjnie miejsc. Jak powiedział prezes i dyrektor generalny SunStone, Niels-Erik Lund: "Nasi czarterujący pragną cieszyć się zaletami najnowocześniejszej technologii, takiej jak konstrukcja X-bow, a także znaczącą efektywnością operacyjną oferowaną przez klasę Infinity. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby wprowadzić na rynek nowe jednostki tak szybko, jak to tylko możliwe."

 

 

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35101,00 $ tona 1,01% 23 lip
 Cynk 2944,00 $ tona 0,82% 23 lip
 Aluminium 2492,00 $ tona 1,76% 23 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.