Pilotażowy projekt technologii AR(artificial intelligence) rozpoczęto na pokładzie Stena Scandinavica na trasie Goteborg - Kilonia w 2018 roku. Po wielu próbach w wyniku zastosowania technologii o nazwie Stena Fuel Pilot wyliczono, że na jednym rejsie zaoszczędzono 3% paliwa. Inteligentny system SFP pozwoli na optymalizację sposobu prowadzenia jednostek pod względem efektywności zużycia paliwa oraz jego oszczędności.Jeszcze tej jesieni firma zapowiada zainstalowanie oprogramowania na pięciu kolejnych jednostkach
Stena Line i całkowite wdrożenie projektu na wszystkich 37 promach z całej floty w Europie do końca 2020 roku. Celem długoterminowym firmy jest obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 o 2,5% rocznie. Stena wyliczyła, iż koszt paliwa stanowi 20% kosztów całkowitych firmy. Wprowadzenie Stena Fuel Pilot da firmie ogromny zastrzyk oszczędności w skali roku.
Stena Line dąży do tego, aby zostać pierwszą na świecie firmą korzystającą z promów kognitywnych - wspomaganych przez AI we wszystkich obszarach systemowych - do 2021 roku. Pomysł został również pozytywnie przyjęty przez kapitanów jednostek i resztę załogi: "Zwiększając wydajność, zmniejszamy zarówno nasze koszty, jak i wpływ na środowisko. Stena Line realnie kreuje rynek w kierunku zrównoważonego rozwoju”, powiedział Jari Virtanen, dyrektor ds. Transformacji w Stena Line.
Stena line jest operatorem promów działającym między innymi w Szwecji, Finlandii, Wlk. Brytanii, Polsce i Niemiec. Jest częścią firmy Stena AB, która należy do grupy Stena Sphere, skupiającej także firmy Stena Metal AB i Stena Sessan AB. W Polsce firma obsługuje połączenie Gdyni-Karlskrona.