Najnowszy wycieczkowiec ekspedycyjny SunStone, Ocean Explorer, został 12 sierpnia zwodowany w chińskiej stoczni China Merchants Heavy Industries. To czwarta jednostka klasy INFINITY, zaprojektowana w myśl projektu X-BOW autorstwa firmy Ulstein.
Siostrzane jednostki Ocean Explorera to dostarczony w sierpniu 2019 roku Greg Mortimer, Ocean Victory z datą dostawy w październiku 2020 roku oraz Ocean Discoverer, który będzie dostarczony we wrześniu 2022 roku.
W sumie SunStone Ships zakontraktował sześć ekspedycyjnych statków wycieczkowych konstrukcji ULSTEIN CX103 do budowy w stoczni CMHI.
W lipcu tego roku odbyła się ceremonia położenia stępki dla statku Sylvia Earle, nazwanego na cześć wybitnego biologa morskiego, oceanografa, konserwatora przyrody i odkrywcy. Sylvia Earle ma zostać dostarczona w 2021 roku.
Statek jest wyposażony w silnik Tier 3, który zapewnia 80% redukcję emisji w porównaniu ze starszym silnikiem Tier 1 i może wykorzystywać wirtualne kotwiczenie, aby utrzymać swoją pozycję, zamiast rzucać kotwicę na delikatnym dnie morskim.
Szósty statek z tej partii nosi nazwę M / V Ocean Odyssey i ma zostać dostarczony w marcu 2022 roku.
Wszystkie statki w klasie INFINITY są własnością SunStone Ships z siedzibą w Miami i są przez nie zarządzane i dostępne do czarteru dla touroperatorów.
Ocean Explorer będzie pracował dla Vantage Cruise Line i ma zostać dostarczony w 2021 roku. Jednostki są oparte na konstrukcji ULSTEIN CX103, ale można dokonać indywidualnych adaptacji.
Statki klasy Infinity mają 104,4 m długości i 18,4 m szerokości. Pomieszczą od 130 do 200 pasażerów i 85-115 członków załogi.
Norweski Ulstein to stały kontrahent polskiej stoczni CRIST, która w kwietniu zeszłego roku dostarczyła Norwegom częściowo wyposażony kadłub jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie - National Geographic Endurance.
National Geographic Endurance o numerze budowy NB 312 ma ok. 125 m długości i ponad 20 m szerokości. Stępkę pod jego budowę położono w stoczni CRIST 17 marca 2018 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii