Niemiecka stocznia Meyer Werft zwodowała Spirit of Adventure, drugi nowy statek wycieczkowy zbudowany dla brytyjskiej firmy Saga Cruises.
Statek wycieczkowy o tonażu 58250 gt opuścił zadaszony dok budowlany I w piątek, umożliwiając podniesienie lejka na statek za pomocą dźwigu i zamontowanie go. Statek przeszedł kilka testów przed zacumowaniem przy nabrzeżu, gdzie przejdzie dodatkowe testy. Następnie nastąpi wyposażenie wewnętrzne i ostatecznie dostawa pod koniec tego roku.
Meyer Werft powiedział, że luksusowy liniowiec ma rozpocząć rejs ze stoczni Papenburg w Niemczech przez rzekę Ems do portu Emden w sierpniu, aby później rozpocząć próby morskie.
Spirit of Adventure to drugi statek wycieczkowy Saga Cruises. Statek klasyfikowany przez DNV GL jest konstrukcyjnie identyczny ze statkiem siostrzanym Spirit of Discovery, dostarczonym w 2019 roku. Jednostka ma całkowitą długość 236 metrów, szerokość 31,2 metra i osiąga prędkość 18 węzłów. Ma 15 pokładów i 554 kabin - wszystkie z balkonami - dla 999 pasażerów. Zaprojektowany dla pasażerów powyżej 50. roku życia, statek wyposażony będzie w teatr, bibliotekę, symulator golfa i małe baseny, a także różne bary i restauracje, siłownię i strefę spa.
Saga Cruises powiedziało, że spodziewa się odebrać Spirit of Adventure jesienią przed zaplanowanym na 5 listopada inauguracyjnym rejsem z Southampton do Morza Śródziemnego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów