Budowa nowego wycieczkowca klasy Oasis, Wonder of the Seas, we francuskiej stoczni Chantiers de l’Atlantique została wydłużona ze względu na wpływ pandemii koronawirusa na działalność zakładu.
Przyszły armator jednostki, Royal Caribbean, wyjaśnił, że dostawa statku ma nastąpić po opanowaniu pandemii.
Olbrzymi statek miał zadebiutować w 2021 roku w Szanghaju w Chinach, jako największy wycieczkowiec świata - ujawnił Royal Caribbean w październiku 2019 roku. Miał być to również pierwszy statek klasy Oasis, który miał pływać po regionie Azji i Pacyfiku.
Wonder of the Seas to trzeci statek z tej klasy, który zostanie zbudowany przez Chantiers de l’Atlantique po dostawach Harmony of the Seas i Symphony of the Seas odpowiednio w 2016 i 2018 roku. Jest to w sumie piąty statek klasy Oasis.
Pierwsze dwa statki z tej klasy, Oasis of the Seas i Allure of the Seas, zostały dostarczone odpowiednio w 2009 i 2010 roku przez stocznię STX Europe Turku.
Royal Caribbean International świętowało rozpoczęcie budowy statku w stoczni Chantiers de l'Atlantique w Saint-Nazaire we Francji w kwietniu 2019 roku.
Stoczniowiec powiedział, że kadłub nowego statku wycieczkowego będzie składał się z około 400 000 obrobionych mechanicznie części stalowych, podobnie jak jego siostrzane statki Harmony of the Seas i Symphony of the Seas. Statek będzie łączył kultową koncepcję siedmiu dzielnic, którą cechują jego siostrzane statki.
Mając 362 metry długości i 66 metrów szerokości, statki klasy Oasis są uznawane za największe statki pasażerskie świata. Statki mogą pomieścić odpowiednio 2732 członków załogi i do 6780 pasażerów.
Zamówiono również szósty okręt tej klasy, który ma dołączyć do floty w 2023 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española