Podczas 29. edycji Nor-Shipping - targów morskich kończących się dzisiaj w Norwegii przyznano prestiżowe nagrody: Next Generation Ship Award, Ocean Solutions Award oraz Young Entrepreneur Award.
Laureatami głównych nagród zostali: szwedzko-duński operator tankowców Terntank, pionier w dziedzinie energii wiatrowej AlfaWall Oceanbird oraz współzałożycielka COO Bound4Blue, Cristina Aleixendri Munoz.
Terntank zdobył prestiżową nagrodę Next Generation Ship Award za swoje nowo budowane tankowce hybrydowe o pojemności 15 000 DWT, obecnie w budowie w stoczni CMHI Jinling w Yangzhou, w Chinach. Te przełomowe jednostki są zdolne do działania na e-metanol, posiadają zaawansowane systemy baterii, będą również wyposażone w system żagla ssącego, który może zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 8%.
AlfaWall Oceanbird, spółka joint venture między Alfa Laval a Wallenius, zdobyła drugą nagrodę Ocean Solutions Award, za składany żagiel Oceanbird. Ta innowacyjna koncepcja żagla wiatrowego, która ma więcej cech wspólnych z skrzydłami samolotowymi, niż tradycyjnymi żaglami, ma potencjał zmienić opłacalność wykorzystania energii wiatrowej dla dużych, głębokomorskich jednostek.
Zdobywczynią nagrody za indywidualny talent (Young Entrepreneur Award) została Cristina Aleixendri Munoz z hiszpańskiej firmy Bound4Blue. Ta nagroda, przyznawana młodym gwiazdom branży poniżej 40 roku życia, doceniła jej kluczową rolę w wprowadzeniu na rynek zautomatyzowanego, kompleksowego rozwiązania w zakresie energii wiatrowej.
Eksperckie panele sędziowskie opisały rywalizację o te wyróżnienia jako "bardziej zaciętą niż kiedykolwiek", odzwierciedlającą "dynamiczny, ambitny i innowacyjny stan branży".
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów