Republika Czeska zażądała od Unii Europejskiej, w tym także od Polski, od Orlenu, możliwości pozyskania ropy - powiedział w piątek premier Mateusz Morawiecki, poproszony o komentarz do zwiększonych zakupów rosyjskiej ropy naftowej przez należący do Orlenu czeski Unipetrol.
"Otóż Republika Czeska, nie mając możliwości infrastrukturalnych, Republika Czeska - podkreślam - zażądała od Unii Europejskiej, w tym także od Polski, od Orlenu, od wszystkich, którzy zajmują się tematem, możliwości pozyskania ropy" - powiedział szef rządu.
"My mamy dostęp do morza, Republika Czeska nie ma dostępu do morza. Panie redaktorze, nie wiem czy państwo w tej redakcji TVN się orientujecie, ale nie ma dostępu do morza, w związku z tym są uzależnieni od ropociągów, które mają taką a nie inną przepustowość i dlatego Czesi się absolutnie na to nie zgodzili na Radzie Unii Europejskiej. My nie chcemy powodować tak, jak pewnie teza ukryta w pana pytaniu, panie redaktorze, żeby Czesi nie mogli jeździć samochodami" - dodał.
Premier był również pytany dlaczego importowany jest rosyjski gazu LPG do Polski. Szef rządu powiedział, że obecnie nie ma żadnych unijnych sankcji nałożonych na LPG.
"Polska trzyma się ściśle i skrupulatnie wypełnia wszystkie sankcje natomiast pan redaktor by chciał, żeby Polacy którzy mają samochody na gaz LPG nie jeździli tymi samochodami, my byśmy jednak chcieli" - stwierdził szef rządu.
autor: Łukasz Pawłowski, Michał Boroń
pif/ mick/ drag/
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów