PMK
China Merchants Heavy Industry (CMHI) poczyniła dalsze postępy w budowie polarnych wycieczkowców ekspedycyjnych dla amerykańskiego armatora SunStone Ships. 5 września odbyły się tam dwie ceremonie: położenia stępki pod statek Ocean Victory i cięcia blach pod jednostkę Ocean Explorer.
Zaprojektowane przez Ulstein Design & Solutions jednostki X-Bow klasy Infinity mają 104 metry długości i 18 metrów szerokości. Na pokładzie pomieszczą 200 pasażerów i 115 członków załogi.
Statki mają klasę lodową 1A, kod polarny 6 i są budowane z funkcją bezpiecznego powrotu do portu, dynamicznego pozycjonowania i stabilizatorów zerowej prędkości.
SunStone Ships złożył zamówienia na maksymalnie 10 ekspedycyjnych statków wycieczkowych z serii Infinity w stoczni CMHI. Jednostki zostaną dostarczone między 2019 a 2022 rokiem.
Według Ulsteina pierwszy statek z tej serii, Greg Mortimer, ma być ochrzczony 6 września. Statek będzie czarterowany przez Aurora Expeditions.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii