Norweski OHT zawarł umowę z China Merchants Heavy Industry (CMHI) w sprawie budowy dwóch statków instalacyjnych do turbin wiatrowych, z opcją na dwie dodatkowe jednostki.
OHT zawarł umowę poprzez swoją spółkę zależną VIND Offshore Installation AS, będącą w całości jej własnością.
Będą to jednostki samopodnośne (jack-up) konstrukcji GustoMSC i będą przygotowane do obsługi turbin wiatrowych nowej generacji, wyposażonych w żuraw teleskopowy o maksymalnym udźwigu 2500 ton i maksymalnej wysokości podnoszenia około 165 metrów.
Jack-upy będą w stanie zainstalować turbiny wiatrowe na wodzie o głębokości do 65 metrów. Statki będą wyposażone w hybrydowe rozwiązania akumulatorowe, a także wyrafinowany układ elektryczny i sterowania, zmniejszający emisję CO2 o 20 procent w porównaniu z podobnymi jednostkami.
W przyszłości statki będą mogły również być wykorzystane do zainstalowania ogniw paliwowych zasilanych wodorem. Pierwsza jednostka zostanie dostarczona na początku 2023 roku.
- Dzięki tej inicjatywie OHT mocno ugruntowuje swoją pozycję jako wiodąca, w pełni zintegrowana firma transportowo-instalacyjna (T&I) dla morskiej energetyki wiatrowej. W ten sposób odpowiadamy na obawy klientów dotyczące braku odpowiedniej pojemności statków na dynamicznie rozwijającym się rynku morskiej energetyki wiatrowej. Słyszymy, jak klienci pochwalają rozwój zdolności naszej firmy do obsługi T&I fundamentów i turbin nowej generacji - powiedział Torgeir E. Ramstad, dyrektor generalny OHT.
Dwa lata temu OHT podpisał kontrakt na budowę największego na świecie statku do montażu fundamentów - Alfa Lift - w CMHI.
Ten statek, który ma być dostarczony w przyszłym roku, jest przeznaczony do instalowania monopali i płaszczy ze statku pływającego w trybie dynamicznego pozycjonowania.
16 miesięcy po zamówieniu Alfa Lift, OHT ogłosił przyznanie kontraktu Dogger Bank A & B, w ramach którego Alfa Lift będzie transportować i instalować fundamenty pod największą morską farmę wiatrową na świecie od 2022 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii