Firma Mammoet poinformowała, że pierwsze elementy największego na świecie żurawia pierścieniowego, zasilanego całkowicie energią elektryczną, są już gotowe do złożenia. Maszyna ma być gotowa w 2024 roku.
Mammoet podał, że pierwsze części żurawia pierścieniowego o udźwigu 6000 ton są gotowe i zostaną lada moment dostarczone do centrum inżynieryjnego w Holandii. W najbliższych miesiącach kontynuowana będzie produkcja kolejnych komponentów, jak również ich montaż. Żuraw noszący nazwę SK6000 ma trafić do pierwszego zamawiającego w przyszłym roku. Po oddaniu do eksploatacji stanie się oficjalnie elektrycznym żurawiem lądowym o największym udźwigu na świecie.
Sposób zasilania maszyny jest bardzo ważny, ponieważ jest ona projektowana z myślą m.in. o rynku offshore wind, a działający na nim deweloperzy stawiają na realizowanie projektów w sposób zrównoważony. SK6000 może zatem pracować w sposób bezemisyjny pod warunkiem dostarczenia zielonej energii elektrycznej. Nowy żuraw został zaprojektowany w taki sposób, by jego poszczególne komponenty mogły się zmieścić w kontenerach morskich, co umożliwi mu szybki transport i montaż na miejscu pracy.
SK6000 ma być odpowiedzią na nieustannie rosnące komponenty morskich farm wiatrowych, które wymagają dźwigów o coraz większym udźwigu. Producent widzi jednak także zastosowanie dla nowej maszyny w konwencjonalnym morskim przemyśle wydobywczym.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów