To z pewnością dla mieszkańców Gdańska i turystów był niecodzienny widok. Na rzekę Motława wprowadzono żuraw pływający REM-220, należący do Gdańskiej Stoczni Remontowa S.A. W związku z uruchamianym połączeniem żeglugowym z Targu Rybnego na Westerplatte brał udział w postawieniu tymczasowych kas biletowych dla Żeglugi Gdańskiej.
Dotychczas bilety na rejs można było kupić w kasie biletowej zlokalizowanej przy zabytkowej Bramie Zielonej na Długim Pobrzeżu w Gdańsku. Z powodu trwających tam od stycznia remontu oraz prac modernizacyjnych (w związku z nimi oczyszczano dno Motławy, o czym pisaliśmy TUTAJ) zapadła decyzja o zainstalowaniu tymczasowych kas na Targu Rybnym.
Realizacja takich prac od strony lądu z racji na przestrzeń byłaby wyjątkowo trudna, stąd do przedsięwzięcia wykorzystano blisko 200-tonowego żurawia pływającego REM-220, wyposażonego w hak główny o udźwigu 2 x 100 ton i pomocniczy z udźwigiem do 40 ton, a także osiągającego prędkość do 6 węzłów. Do zadań jednostki w środowisku miejskim należało przetransportowanie kasy modułowej ze statku należącego do Żeglugi Gdańskiej na nabrzeże. Asystę holowniczą i nawigacyjną na wąskim akwenie Motławy zapewnił holownik Halny 1.
W trakcie przedsięwzięcia podniesiono kładkę miejską, łączącą nabrzeże z Wyspą Spichrzów, aby żuraw mógł przepłynąć na miejsce przeznaczenia, a po wykonaniu zadania wrócić do stoczni.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza