Po raz drugi w ostatnich dniach system 78 ruchomych zapór uratował Wenecję przed zalaniem. Dzisiaj, dwanaście dni po pierwszym jego uruchomieniu, bariery zamontowane w morzu znów zostały podniesione w związku z nadejściem tzw. wysokiej wody.
Zapory wielkiego systemu o nazwie Mose zostały podniesione rano w związku z prognozą, według której wenecka acqua alta miała osiągnąć poziom około 130 centymetrów. Ostatecznie było jej nawet o 5 centymetrów więcej.
Bariery zablokowały napływ wody do miasta, a jej poziom na lagunie wyniósł tylko 65 centymetrów. Plac świętego Marka, dotąd zawsze zalewany wraz z nadejściem wysokiej wody, pozostał suchy.
System przeciwpowodziowy Mose to wielomiliardowa inwestycja i jeden z największych projektów inżynierskich na świecie. Jego budowa trwała 17 lat. (PAP)
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów