Salish Heron, czwarty prom wybudowany przez Remontową Shipbuilding dla BC Ferries, dopłynął do armatora w Kanadzie.
Salish Heron to dwustronny prom pasażersko-samochodowy, napędzany LNG. Został zbudowany według projektu Remontowa Marine Design & Consulting przez Remontową Shipbuilding. Ten sam zakład zbudował trzy poprzednie jednostki klasy „Salish”.
Jednostka może zabrać do 138 pojazdów i 600 pasażerów. Docelowo ma pływać między Wyspami Zatoki Południowej i Zatoką Swartz w Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie. Zastąpi na tej trasie prom Mayne Queen. Salish Heron będzie operować na tej linii wspólnie z jednostką Queen of Cumberland, a jego macierzystym portem będzie Victoria.
Zanim jednak to nastąpi, Salish Heron zostanie ostatecznie przygotowany przez armatora w jego bazie remontowej w Richmond. Naniesione zostaną m.in. przygotowane przez Maynarda Johnny'ego Juniora, artystę z rdzennego plemienia z wybrzeża Salish grafiki burtowe.
Podczas swojego dziewiczego rejsu do Kolumbii Brytyjskiej Salish Heron pokonał t10 400 mil morskich dziewiczego rejsu – trasa wiodła przez Atlantyk, Kanał Panamski i zachodnie wybrzeże Pacyfiku, aż do Victoria's Ogden Point. Statek rozpoczął podróż 17 grudnia.
Budowa promu rozpoczęła się w lutym 2020 roku, w grudniu zaś odbyło się wodowanie. Remontowa Shipbuilding zgodnie z kontraktem nie tylko wybudowała prom, ale odpowiadała także za wyposażenie, przeprowadzenie prób i dostawę do portu macierzystego. Nad budową pieczę pełniło towarzystwo klasyfikacyjne Lloyd's Register.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów