Pomimo kryzysu wywołanego koronawirusem, oczekuje się, że inwestycje w działalność związaną z ropą i gazem w Norwegii wzrosną w tym roku o 1,6 procent w porównaniu do 2019 roku. Stanie się to dzięki wyższym cenom ropy i rządowemu pakietowi ulg podatkowych dla przemysłu naftowego - podało najnowsze badanie inwestycyjne, przeprowadzone przez Norweski Główny Urząd Statystyczny.
Całkowite inwestycje w działalność związaną z ropą i gazem w Norwegii w 2020 r., w tym transport rurociągami, szacuje się na 20,57 mld USD (184,6 mld koron norweskich), co oznacza wzrost o 2,4% w porównaniu z szacunkami z poprzedniego badania przeprowadzonego w maju 2020 r. Według sierpniowego sondażu oczekuje się, że w porównaniu z 2019 r., inwestycje w ropę i gaz w Norwegii wzrosną o 1,6%.
W 2021 r. inwestycje mają spaść, ale szacunki na przyszły rok są teraz o 2,1 procent wyższe niż w majowym badaniu, jak podaje Norweski Główny Urząd Statystyczny.
Po załamaniu cen ropy Norwegia przyjęła pod koniec kwietnia pakiet działań wspierających przemysł naftowo-gazowy i łańcuch dostaw, w tym wprowadzając tymczasowe zmiany w systemie podatkowym, aby pomóc firmom zachować płynność i kontynuować planowane projekty.
- Aby zachęcić do aktywności i zabezpieczyć miejsca pracy w tej trudnej sytuacji, proponujemy tymczasowe poprawki. W praktyce będzie to oznaczać odroczenie rozliczeń podatkowych i poprawę płynności finansowej przedsiębiorstw. Umożliwi to firmom naftowym i gazowym dokonywanie większych inwestycji - powiedział wówczas minister finansów Jan Tore Sanner.
Według szacunków Rystad Energy, pakiet tymczasowych ulg podatkowych dla przemysłu naftowego ma poprawić krótkoterminową płynność spółek poszukiwawczych i wydobywczych oraz obniżyć ceny progowe dla przyszłych projektów deweloperskich średnio o około 40 procent. Pakiet wsparcia pomoże również utrzymaniu stabilnego poziomu popytu w Norwegii w nadchodzących latach.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów