Aktualnie w Szczecinie została uruchomiona nowa maszyna przeładunkowa – Sennebogen 860 M. Przy masie około 80 ton i zasięgu 24 metrów, jest jedną z największych koparek używanych w grupie.
Zastępuje Liebherr LH80 w załadunku statków oceanicznych. Operatorzy pogłębiarek jednocześnie ładują złom stali nierdzewnej ze Szczecina oraz materiał dostarczany pociągiem z innych oddziałów w Polsce. Przyjazdy pociągów są planowane tak aby załadować jak najwięcej złomu bezpośrednio z wagonów na statek.
Zoptymalizowanie zużycia energii podczas załadunku zapewnia system magazynowania i odzyskiwania energii, który poprawia wydajność energetyczną podczas podnoszenia ładunków. Gdy wysięgnik jest opuszczony, energia magazynowana jest zbiornikach ciśnieniowych wypełnionych azotem, który jest później ponownie wykorzystywany podczas podnoszenia.
Maszyna należy do firmy Cronimet, która posiada terminal przeznaczony do obsługi metali żelaznych i nieżelaznych w Porcie Szczecin. Cronimet świadczy usługi zarówno w zakresie załadunku jak i rozładunku statków, wagonów oraz aut.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?