Aktualnie w Szczecinie została uruchomiona nowa maszyna przeładunkowa – Sennebogen 860 M. Przy masie około 80 ton i zasięgu 24 metrów, jest jedną z największych koparek używanych w grupie.
Zastępuje Liebherr LH80 w załadunku statków oceanicznych. Operatorzy pogłębiarek jednocześnie ładują złom stali nierdzewnej ze Szczecina oraz materiał dostarczany pociągiem z innych oddziałów w Polsce. Przyjazdy pociągów są planowane tak aby załadować jak najwięcej złomu bezpośrednio z wagonów na statek.
Zoptymalizowanie zużycia energii podczas załadunku zapewnia system magazynowania i odzyskiwania energii, który poprawia wydajność energetyczną podczas podnoszenia ładunków. Gdy wysięgnik jest opuszczony, energia magazynowana jest zbiornikach ciśnieniowych wypełnionych azotem, który jest później ponownie wykorzystywany podczas podnoszenia.
Maszyna należy do firmy Cronimet, która posiada terminal przeznaczony do obsługi metali żelaznych i nieżelaznych w Porcie Szczecin. Cronimet świadczy usługi zarówno w zakresie załadunku jak i rozładunku statków, wagonów oraz aut.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął