"Hydrograf-4" – od czterech lat, na co dzień, ta niewielka jednostka, dba o bezpieczeństwo żeglugi w basenach portowych Szczecina i Świnoujścia oraz na terminalu LNG.
Jest to motorówka hydrograficzno-inspekcyjna o długości 14,95 metra, szerokości 4,7 metra i zanurzeniu 1,5 metra. Posiada ster strumieniowy, dwa silniki produkcji Volvo Penta o mocy 500 KM każdy, pozwalają rozwinąć prędkość do 20 węzłów.
"Hydrograf-4" wyposażony jest w sondę wielowiązkową i sonar.
Sonda służy do pomiaru głębokości, a sonar do wykrywania na dnie obiektów . "Hydrograf-4" może pomieścić 12 osób jednak ścisłą załogę stanowią dwie osoby plus hydrograf.
Statek
został kupiony w 2015 roku w ramach projektu współfinansowanego z
pieniędzy Unii Europejskiej pn.: "Zakup sprzętu pomiarowego oraz
ratowniczego przez Zarząd Morskich
Portów Szczecin i Świnoujście S.A.".
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął