Port Szczecin-Świnoujście wzbogacił się o pole osadowe i zasobnię magazynową na Ostrowie Grabowskim wybudowaną przez spółkę Infra-Port. W tym miejscu będą składowane i utylizowane materiały pozostałe po czyszczeniu studzienek i kanalizacji deszczowej. Jest to kolejne działanie proekologiczne na terenie portu.
ZMPSiŚ inwestuje w uporządkowanie gospodarki ściekowej oraz wyposażanie nowych terenów na obszarach portów Szczecin i Świnoujście w infrastrukturę odprowadzania ścieków sanitarnych i deszczowych.
Przypomnijmy, że w obu portach prowadzona jest ogromna inwestycja „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury technicznej w portach w Szczecinie i w Świnoujściu".
Wczoraj (2.09.) wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc podpisał decyzję o pozwoleniu na realizację inwestycji w Szczecinie, wcześniej w Świnoujściu.
Prowadzone prace uporządkują i uzupełnią infrastrukturę techniczną we wszystkich rejonach portu w Szczecinie i Świnoujściu. Zapewni to optymalizację zużycia nośników energii, poprawę sytuacji w zakresie ochrony środowiska i dostosowanie do obowiązujących norm i przepisów.
W Świnoujściu infrastruktura kanalizacyjna zostanie przystosowana do odbioru zanieczyszczeń ze statków. Zlikwidowana zostanie istniejąca oczyszczalnia a ścieki zostaną przekierowane na oczyszczalnię miejską. W Szczecinie kanalizacja sanitarna z Półwyspu Katowickiego zostanie włączona do istniejącej sieci odprowadzającej ścieki do oczyszczalni Spółki Wodnej „Międzyodrze".
Prace prowadzone są tak, aby porty mogły nieprzerwanie funkcjonować podczas prowadzonych robót budowlanych.
Planowany koszt całego projektu to blisko 118,3 mln zł, z czego 57,6 mln zł stanowi dofinansowanie z UE z funduszy POIiŚ.
Utilitas Wind i Port Tallinn będą wspólnie rozwijać port pod offshore
Na stronie KPRM opublikowano projekt ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód Zalewu Kamieńskiego
Rumunia pomogła wyeksportować w ubiegłym roku 12 mln ton zbóż z Ukrainy
Radny PiS domaga się wyjaśnień w sprawie rewitalizacji Opływu Motławy
O nowoczesnych rozwiązaniach cyfrowych dla polskiego transportu
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem