Aż siedem firm zaoferowało swoje usługi w odpowiedzi na zapytanie ofertowe Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA na realizację zdań promocyjno-informacyjnych dla projektu pn. „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”. Ta inwestycja to obok „Poprawy dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” drugi flagowy projekt inwestycyjny ZMPSiŚ SA w porcie Szczecin. Koszt promocji inwestycji oferenci wycenili od 45 tys. do 135 tys. złotych.
Roboty budowlane prowadzić będzie gdańska Korporacja Budowlana Doraco sp. z o.o. Koszt inwestycji to blisko 223 mln złotych. Termin jej zakończenia wyznaczono na 31 lipca 2023.
Inwestycja wprowadzi nową jakość w rejon Basenu Kaszubskiego. Istniejące nabrzeża m.in. Katowickie i Chorzowskie zostaną zmodernizowane i wzmocnione, tak by mogły przyjąć większą ilość towarów. Powstanie nowe nabrzeże Dąbrowieckie. Zmianom i modernizacji ulegnie tamtejszy układ dróg dojazdowych do nabrzeży. Akweny portowe uzyskają głębokość 12,5 metra, czyli taką samą jak tor wodny Świnoujście-Szczecin.
W efekcie obu projektów „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”. oraz „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” infrastruktura szczecińskiego portu zostanie przystosowana do aktualnych trendów na rynku transportu morskiego. Masowce o nośności 40 tys. DWT będą mogły zawijać do portu w Szczecinie w pełni załadowane, podwajając tym samym dotychczasową ilość obsługiwanych towarów.
Inwestycja „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego” jest współfinansowana ze środków z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, to niekwestionowany lider inwestycyjny w regionie. Od chwili, kiedy jesteśmy w UE, dzięki unijnemu wsparciu do końca 2023 roku kwota inwestycji zrealizowanych przez Spółkę w zespole portów Szczecin-Świnoujście przekroczy dwa miliardy złotych. (Monika Woźniak-Lewandowska)
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)