sons
Cztery oferty wpłynęły do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA w odpowiedzi na przetarg na realizację zdań promocyjno-informacyjnych dla projektu pn. „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”. Oferenci wycenili swoje usługi od 79 tys. do ponad 140 tys. złotych.
„Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” to jeden z flagowych projektów inwestycyjnych realizowanych przez ZMPSiŚ w porcie Szczecin. Związany jest z pogłębieniem i modernizacją toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra. Zarząd portu 29 lipca br. wybrał wykonawcę robót budowalnych. Te realizować będzie do 30 września 2023 konsorcjum spółek NDI z Sopotu. Koszt prac to 343,1 mln złotych.
Inwestycja obejmuje przebudowę nabrzeży Słowackiego i Czeskiego, budowę nowych – Norweskiego i Duńskiego, umocnienie dna oraz roboty czerpalne. Głębokość techniczna nabrzeży będzie taka sama jak toru wodnego, czyli 12,5 metra. W efekcie tych działań infrastruktura szczecińskiego portu będzie przystosowana do aktualnych trendów na rynku transportu morskiego. Masowce o nośności 40 tys. DWT będą mogły zawijać do portu w Szczecinie w pełni załadowane, co podwoi ilość dotychczas obsługiwanych towarów.
Projekt „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” jest współfinansowany ze środków z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, to niekwestionowany lider inwestycyjny w regionie. Od chwili, kiedy jesteśmy w UE, dzięki unijnemu wsparciu do końca 2023 roku kwota inwestycji zrealizowanych przez Spółkę w zespole portów Szczecin-Świnoujście przekroczy dwa miliardy złotych. (Monika Woźniak-Lewandowska)
Inwestycje infrastrukturalne Portu Gdynia oraz PERN
Port Szczecin – trwa budowa oraz przebudowa nabrzeży w Basenie Kaszubskim [foto]
Ożywienie przeładunków w OT Port Świnoujście
Intensywny I kwartał w portach morskich - podsumowanie działań TSL Silesia
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28275,00 $ | tona | -0,44% | 21 kwi |
Cynk | 2793,00 $ | tona | -1,13% | 21 kwi |
Aluminium | 2344,00 $ | tona | 0,86% | 21 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |