• <

Nowe urządzenie sterowania ruchem na stacjach kolejowych Szczecin Port Centralny i Świnoujście

31.07.2020 12:40 Źródło: PAP
Strona główna Nowe urządzenie sterowania ruchem na stacjach kolejowych Szczecin Port Centralny i Świnoujście
Nowe urządzenie sterowania ruchem na stacjach kolejowych Szczecin Port Centralny i Świnoujście - GospodarkaMorska.pl
fot. wikipedia

Pierwsze nowe urządzenie sterowania ruchem oraz konstrukcje sieci trakcyjnej zamontowano na stacjach Szczecin Port Centralny oraz Świnoujście. Dzięki trwającej modernizacji linii kolejowych porty obsłużą więcej ładunków.

Na stacji Szczecin Port Centralny montowane są sygnalizatory oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym - poinformowały w piątek służby prasowe PKP Polskich Linii Kolejowych. Wykonawca stawia słupy i bramki, na których rozwieszana będzie nowa sieć trakcyjna. Budowane są także nowe tory.

Na placu budowy pracują pociągi do usuwania i montażu sieci trakcyjnej. Pod torowiskiem wzmacniany jest grunt. Sprawny i bezpieczny przewóz towarów do i z portu zapewni modernizacja mostu kolejowego i trzech wiaduktów.

Na stacji Świnoujście widać nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, stoją także pierwsze konstrukcje pod nową sieć trakcyjną wynika z komunikatu PKP PLK. Pracownicy wykonują wzmocnienie terenu pod linią oraz odwodnieniem układu torowego.

Prace na torach prowadzących do portów prowadzone są etapowo, aby zapewnić ciągły dostęp transportu kolejowego do nabrzeży.

Inwestycje PKP PLK zapewnią dojazd do portów dłuższych i cięższych składów. Po modernizacji będzie można obsługiwać pociągi liczące nawet 750 metrów długości. Składy towarowe zostaną obsłużone szybciej i sprawniej, a porty przyjmą i odprawią więcej ładunków – podkreśla PKP PLK.

Modernizacja obejmuje blisko 100 kilometrów torów oraz podobny zakres sieci trakcyjnej. W planach jest wymiana 285 rozjazdów. Bezpieczeństwo zapewnią nowoczesne urządzenia sterowania ruchem oraz przebudowa łącznie 22 przejazdów kolejowo-drogowych.

Prace w ramach projektu "Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu" są warte około 1,5 mld zł, z czego dofinansowane z unijnego instrumentu finansowego Łącząc Europę to 510 mln zł. Koniec prac zaplanowano w połowie 2022 r. (PAP)

Dziękujemy za wysłane grafiki.