Wody Polskie do 2022 roku domkną system zabezpieczenia przeciwpowodziowego Krakowa. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie zmodernizuje w ramach inwestycji „Rozbudowa wałów przeciwpowodziowych rzeki Wisły w Krakowie" 20 km wałów na terenie trzech dzielnic Krakowa: Podgórza, Czyżyn i Nowej Huty. Inwestycja obejmie również część gminy Wieliczka. Jej realizacja pozwoli na kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Krakowa, w tym ochronę obiektów o strategicznym znaczeniu dla miasta i jego mieszkańców.
19 stycznia 2021 r. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie podpisało umowę na rozbudowę wałów przeciwpowodziowych na Wiśle z firmą Skanska SA. W ramach inwestycji powstaną:
• Odcinek 1 - lewy wał rzeki Wisły od mostu Wandy do stopnia Przewóz wraz z wałami cofkowymi rzeki Dłubni;
• Odcinek 2 - lewy wał rzeki Wisły od stopnia Przewóz do Suchego Jaru;
• Odcinek 3 - prawy wał rzeki Wisły od stopnia Dąbie do stopnia Przewóz;
- Wzmocnienie ochrony przeciwpowodziowej w Krakowie zapewni bezpieczeństwo mieszkańcom miasta i jego okolic. Podpisana dziś umowa jest wyrazem naszej dbałości o bezpieczeństwo hydrologiczne – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Zmodernizowane wały przeciwpowodziowe będą chronić 40 tysięcy mieszkańców oraz ich mienie na obszarze 31 km². Mają również stanowić kluczowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe dla infrastruktury miejskiej oraz pobliskich obiektów przemysłowych. Zabezpieczą m.in. Elektrociepłownię Kraków w Łęgu, oczyszczalnie ścieków Płaszów oraz Kujawy, Zakład Termicznego Przekształcania Odpadów przy ul. Giedroycia, część urządzeń technologicznych Zakładu Hutniczego Arcelor Mittal oraz wiele mniejszych zakładów przemysłowo-usługowych położonych przy ulicach Lipskiej, Jana Surzyckiego, Rybitwy i Christo Botewa.
Inwestycja jest realizowana w ramach „Projektu ochrony przeciwpowodziowej w dorzeczu Odry i Wisły". Planowany koszt to ponad 93 mln zł. Prace rozpoczną się w 2021 roku i potrwają do połowy 2022 roku. Projekt jest współfinansowany z funduszy Banku Światowego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów