MV Werften – stoczniowy konkurent polskich zakładów – ogłosił program restrukturyzacji. W Meklemburgii – Pomorzu Przednim trwają spekulacje, czy będzie to oznaczało redukcję zatrudnienia.
Kompleks stoczniowy MV Werften z zakładami w Wismarze, Rostocku i Stralsundzie podsycił spekulacje na temat grożących pracownikom zwolnień. Sprowokował je komunikat prasowy mówiący o „szeroko zakrojonym programie restrukturyzacji”. Firma, która jest częścią Genting Group z Hongkongu, od kwietnia utrzymuje większość ze swoich 3100 pracowników w reżimie pracy krótkoterminowej.
Z powodu poważnych trudności finansowych stoczniowcy byli uzależnieni od uwolnienia 175 mln euro rezerwy bezpieczeństwa przez banki i państwo pod koniec czerwca. Sześć tygodni temu rząd landu brał pod uwagę groźbę bankructwa. Temat ten był intensywnie omawiany podczas obradach landowego parlamentu. Firma wciąż liczy na pomoc ze strony rządu federalnego – do końca września powinno do niej wpłynąć ok. 570 mln euro z funduszu ochrony przed skutkami epidemii.
Celem ogłoszonego programu restrukturyzacji jest uzyskanie „stabilizacji ekonomicznej MV Werften”. Kluczowe punkty i szczegóły zostaną opracowane szybko i szybko wdrożone. Stocznia jest obecnie w trakcie opracowywania raportu restrukturyzacyjnego przez audytorów Ernst & Young oraz PricewaterhouseCoopers. Oba dokumenty są warunkiem wstępnym uzyskania pomocy federalnej. Prawdopodobnie projekty dotyczące realizacji dużych statków wycieczkowych zostaną ograniczone i ostatecznie w stoczniach będzie mniej pracy.
UNCTAD wzywa do dekarbonizacji żeglugi. Ponad 100 tys. statków do wymiany i modernizacji
MacGregor dostarczy sprzęt RoRo dla pierwszego statku typu PCTC zasilanego metanolem
Shell zakończył bunkrowanie pierwszego statku wycieczkowego LNG w Gibraltarze
59 statków floty offshore od Rawabi Vallianz Offshore Services otrzyma systemy dynamicznego pozycjonowania Praxis
CMA CGM zamawia osiem dodatkowych kontenerowców napędzanych metanolem
Słabe frachty i czartery powodują konkurencję pomiędzy różnymi segmentami żeglugi. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 33 – 37/2023)