Indie wycofały licencje handlowe dla tankowców i masowców starszych niż 25 lat. Wszystko dlatego, że kraj celuje w znaczne ograniczenie emisji i znaczną modernizację floty.
Indie są trzecim co do wielkości emitentem gazów cieplarnianych na świecie. Jednym z wysiłków, jakie kraj podejmuje, by zmienić ten stan rzeczy, jest zmuszenie krajowych armatorów i właścicieli statków do daleko idącej modernizacji floty. W tym celu krajowy regulator żeglugi poinformował o wycofaniu licencji dla tankowców i masowców, które mają więcej niż 25 lat. Zgodnie z nowym rozporządzeniem miejscowe firmy nie mogą także nabywać jednostek tego typu, których wiek przekracza dwie dekady.
„Istnieje potrzeba modernizacji indyjskiej floty, co wymaga szeroko zakrojonego przeglądu wymagań dotyczących rejestracji i eksploatacji statków” – poinformowała indyjska Dyrekcja Generalna ds. Żeglugi. Urząd zauważył ponadto, że choć na całym świecie średni wiek floty handlowej maleje, to w Indiach trend jest odwrotny. Wprowadzenie norm wiekowych ma zmusić armatorów i właścicieli do stopniowego wycofywania jednostek napędzanych paliwami kopalnymi i zastąpienia ich statkami niskoemisyjnymi.
To nie jedyne zmiany wprowadzone przez regulatora. Zaplanowane zostały także dodatkowe kontrole masowców i obowiązki poprawy warunków na zbiornikowcach, by statki spełniały międzynarodowe standardy. W przypadku ujawnienia niedociągnięć armatorowi grozi unieważnienie licencji dla statku.
Nowe prawa dotyczą jednak nie tylko jednostek należących do indyjskich firm, ale także zagranicznych, które przypływają do Indii. Według regulatora, aktualnie funkcjonujące jednostki, które nie mieszczą się w określonych limitach wiekowych, będą mogły żeglować jeszcze przez kolejne trzy lata.
Indie wprowadzają jednak nie tylko zakazy, planują także pakiety wsparcia dla przemysłu stoczniowego i miejscowych armatorów, które mają zachęcić ich do żywszej modernizacji floty. Pośród zamierzeń wymienia się dotacje pieniężne na budowy nowych jednostek i zwolnienia od podatków.
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów