PRS przypomina, iż z dniem 31.12.2020 wchodzi w życie kolejna część Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013 z dnia 20 listopada 2013 r. w sprawie recyklingu statków. Nakłada ona na statki państw Unii Europejskiej lub statki operujące na jej obszarze obowiązek posiadania na burcie zweryfikowanej części I Wykazu Materiałów Niebezpiecznych (IHM) oraz wystawionego na tej podstawie świadectwa inwentaryzacji / zaświadczenia o zgodności.
Wymóg ten dotyczy statków:
- o pojemności brutto większej lub równej 500 GT,
- podnoszących banderę państwa członkowskiego UE lub państwa trzeciego, wpływających do portu lub na kotwicowisko państwa członkowskiego UE.
Obowiązek przygotowania Wykazu (IHM) spoczywa na armatorach jednostek, a weryfikacji dokonuje jednostka uznana przez odpowiednią administrację.
Pragnąc wesprzeć klientów w dostosowaniu się do ww. wymagań PRS przygotował dedykowaną aplikację do tworzenia i wysyłki Wykazu Materiałów Niebezpiecznych, część I. Dostęp do aplikacji przygotowywany jest dla wszystkich klientów wraz z podpisaniem umowy na weryfikację IHM.
Aplikacja PRS umożliwia wygodne i szybkie wprowadzenie danych niezbędnych do opracowania IHM. Gotowe formularze do wypełnienia ułatwiają przygotowanie Wykazów i późniejsze zarządzanie nimi. Armator przekazuje dane w sposób uporządkowany i w zakresie wymaganym prawem - w jednym miejscu zebrane są wszystkie niezbędne informacje. Dodając poszczególne jednostki tworzona jest kompleksowa baza danych w zakresie dokumentacji związanej z IHM. Dzięki aplikacji proces weryfikacji IHM jest znacznie krótszy, a postępowanie zgodnie z jej wskazówkami zapewnia przygotowanie kompletnego IHM zgodnego z wymaganiami Rozporządzenia, wytycznych IMO oraz Konwencji z Hongkongu.
Dla Wykazów przesłanych poprzez naszą Aplikację oferujemy szybszą weryfikację z gwarancją dotrzymania terminu określonego w Rozporządzeniu. Uporządkowana i wyczerpująca informacja ułatwia identyfikację materiałów niebezpiecznych na statku przez inspektora i pozwala na skrócenie czasu inspekcji PRS – w dobie pandemii COVID-19 kontakty osobiste są nierekomendowane, a jeśli już musi do nich dojść – zadbajmy wspólnie, by były jak najkrótsze i jak najbezpieczniejsze.
Wszystkie niezbędne informacje dotyczące wykazów i weryfikacji IHM można otrzymać pod adresem: recycling@prs.pl
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii