29 września br. PRS podpisał ze stocznią Alkor Sp. Z o.o. umowę na nadzór nad budową innowacyjnej pływającej platformy dokującej, która będzie umożliwiała transport wielkogabarytowych konstrukcji z lądu na wodę i z wody na ląd. PRS będzie zatwierdzał dokumentację techniczną oraz nadzorował budowę.
Wymiary jednostki: długość całkowita: 69,25 m, szerokość 30,25 m, wysokość boczna: 13,00 m, zanurzenie projektowe / maksymalne: dok 11,00 m, ponton 4,70 m.
Platforma powstanie w ramach projektu konsorcjum firm Alkor Sp. z o.o. i Safe Co. Ltd. Sp. z o.o. pod nazwą: „Opracowanie i demonstracja zunifikowanej technologii przemieszczania szczególnie ciężkich, wielkogabarytowych konstrukcji pływających i hydrotechnicznych (offshore) pomiędzy lądem a pływającymi urządzeniami dokującymi lub transportowymi, z wykorzystaniem zautomatyzowanych algorytmów obliczeniowych”.
W ramach projektu realizowanego przez konsorcjum firm Alkor Sp. z o.o. oraz Safe Co. LTD. Sp. z o.o. zostanie opracowana i zademonstrowana zunifikowana technologia przemieszczania szczególnie ciężkich, wielkogabarytowych konstrukcji pływających i hydrotechnicznych (offshore) pomiędzy lądem a pływającą platformą dokującą, z wykorzystaniem zautomatyzowanych algorytmów obliczeniowych. Projekt zostanie zrealizowany w trzech etapach jako prace rozwojowe. W etapie pierwszym zostaną zrealizowane prace projektowe a w dwóch pozostałych etapach eksperymentalne prace rozwojowe. Projekt będzie realizowany przez Konsorcjantów posiadających komplementarne kompetencje i duże doświadczenie w branży stoczniowej. Zespół B+R składa się również z naukowców wywodzących się z Politechniki Gdańskiej oraz podwykonawcy dysponującego doświadczoną kadrą naukowo-techniczną. W wyniku realizacji projektu Konsorcjanci wprowadzą na rynek innowacyjną usługę przemieszczania wielkogabarytowych konstrukcji z lądu na wodę i z wody na ląd. Realizacja projektu przyczyni się również do wzrostu pozycji konkurencyjnej Konsorcjantów oraz rozwoju polskiego sektora stoczniowego.
Rezultatem projektu będzie m.in.:
- Innowacyjna pływająca platforma dokująca umożliwiająca transport wielkogabarytowych konstrukcji z lądu na wodę i z wody na ląd.
- Wzrost bezpieczeństwa procesów przesuwania ładunku na lądzie dzięki zastosowaniu rozwiązań zapewniających wysoką manewrowość na nierównym terenie.
- Zapewnienie wykonywania transportu ciężkich konstrukcji z lądu na wodę oraz z wody na ląd na nabrzeżach o niskiej dopuszczalnej obciążalności.
- Skrócenie czasu wykonywania operacji dokowania/wydokowania jednostek.
- Implementacja w firmach Konsorcjum zautomatyzowanych algorytmów obliczeniowych przy wykorzystaniu oprogramowaniu służącego do planowania, wyceny, sterowania i kontroli bezpieczeństwa procesu przemieszczania konstrukcji.
Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Inteligentny Rozwój.
Szczegóły projektu na stronie: alkor.pl
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji