Statek będący nowym nabytkiem Polskiej Żeglugi Bałtyckiej opuścił 11 lipca włoską stocznię Cantiere Navale Visentini i zmierza na Bałtyk. Najnowocześniejszy prom we flocie operatora będzie obsługiwał połączenia między Polską a Szwecją.
Zamówienie jest efektem umowy czarterowej na 10 lat z opcją późniejszego zakupu, podpisanej w 2022 roku. Varsovia, której nazwa została ogłoszona w styczniu tego roku, będzie obsługiwać połączenie Świnoujście-Ystad. Na pierwsze próby morskie statek wyruszył w kwietniu br. Ma on 216 metrów długości, 28 metrów szerokości i 3 kilometry linii ładunkowej. Jest to prom typu ro-pax, posiadający zwiększoną powierzchnią ładunkową, mogący zabrać na pokład 920 pasażerów i 60 członków załogi. Będzie przewoził do 140 ciężarówek z naczepami na trzech pokładach oraz 200 samochodów, dla których ma przeznaczone dwa kolejne pokłady.
Z pokładu samochodowego nr 5 będzie prowadziło także bezpośrednie wejście do przestrzeni pasażerskich. Takie rozwiązanie ma gwarantować bezpieczeństwo i komfort podróżujących. Na promie znajduje się 230 komfortowych kabin pasażerskich, a także restauracja, bary, sklep oraz strefy rozrywki. Nowoczesne systemy i technologia mają zapewnić bezpieczeństwo żeglugi.
Rejsy statkiem Varsovia mają rozpocząć się 27 lipca. Aktualnie jednostka pozostaje w drodze na Bałtyk, z planowanym przystankiem w hiszpańskim Algeciras 15 lipca. Planowo prom będzie wychodzić codziennie ze Świnoujścia o 12:30 oraz z Ystad o 22:45. Nowa jednostka zastąpi prom Cracovia, który 1 lipca 2024 zostanie wyłączony z eksploatacji.
Polferries to polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Flotę stanowi 5 promów, łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk-Nynashamn oraz Świnoujście-Ystad. Co roku pokłady promów Polferries zapełniają się setkami tysięcy pasażerów. Firma oferuje przewóz osób, samochodów ciężarowych i osobowych, organizację konferencji i eventów firmowych na morzu, posiada też ofertę rejsów turystycznych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów